صدور گواهی واکسیناسیون در اتحادیه اروپا

© Photo / IRNAصدور گواهی واکسیناسیون در اتحادیه اروپا
صدور گواهی واکسیناسیون در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در رابطه با ضرورت صدور گواهی واکسیناسیون به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان فدرال اعلام کرد که رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در رابطه با ضرورت صدور گواهی واکسیناسیون به توافق رسیدند و این «شناسنامه واکسن کرونا» طی 3 ماه آماده خواهد شد.

وی در پایان جلسه رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص ویروس کرونا گفت:« یک موضوع دیگر مورد بحث تأیید واکسیناسیون از طریق مجازی بود. ما به این توافق رسیدیم که اجرای این ایده برای ما ضروری است. کمیسیون اروپا مسائل فنی در این مورد را حل و فصل خواهد کرد.

بیانیه تروئیکای اروپا: محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ ای ایران خطرناک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
بیانیه تروئیکای اروپا: محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ ای ایران خطرناک است

این گواهی که طی سه ماه باید به افرادی که واکسینه شده‌اند داده شود، برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا قابل قبول خواهد بود و سفر در داخل اتحادیه اروپا با داشتن این گواهی ممکن خواهد بود و احتمالا یکی از مدارک اصلی برای ورود شهروندان کشورهای دیگر به اتحادیه اروپا خواهد بود.

شایان ذکر است که مخالفان صدور «گواهی واکسن» این روش کنترل را کاملا تبعیض آمیز می خوانند. آنها می گویند چنین روندی مغایر با حقوق بشر است. چرا که بین شهروندانی که واکسن زده و بقیه شهروندان تبعیض قائل می شود و نهایتا بنوعی به اختلاف طبقاتی و اجتماعی گسترده دامن می زند. خصوصا اینکه با توجه به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی بسیاری از شهروندان کشورهای فقیر و در حال توسعه امکان دریافت واکسن کرونا تا پیش از سال ۲۰۲۴ را نخواهند داشت.

و اما حامیان اعطای گواهی واکسن کووید معتقدند که نهایتا برای کنترل و شکست کامل ویروس کرونا نیاز به آمارهای دقیق دارند و تبعا فهرست شهروندانی که واکسن دریافت کرده اند می تواند کمک زیادی در این زمینه بکند.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است که هنوز نم یتوان با اطمینان گفت که واکسن کووید بطور کامل با انتقال ویروس مقابله می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала