رهبر ونزوئلا به اتحادیه اروپا اولتیماتوم داد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی تلفنی رئیس جمهور ونزوئلا با رئیسی
گفتگوی تلفنی رئیس جمهور ونزوئلا با رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد اگر بروکسل سیاست تحریمی خود را تغییر ندهد کاراکاس هرگز دیگر با اتحادیه اروپا وارد معامله و گفتگو نخواهد شد .

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ونزوئلا یادآور شد که اتحادیه اروپا شرکت کنندگان  در انتخابات از طرف اپوزیسیون، قوه قضائیه و نیروهای مسلح کشور وی را تحریم کرده است.

اخراج سفیر اتحادیه اروپا از ونزوئلا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اخراج سفیر اتحادیه اروپا از ونزوئلا

نیکولاس مادورو گفت:"آنها که در امور داخلی دخالت می كنند، منتظر چه هستند؟ كه ما از آنها برای حمله به ما تشكر كنیم؟ نه. ما به دنبال گفتگو بودیم و اقدامات مهمی برای بازگرداندن گفتگو بین اپوزیسیون و چاویسم برداشته شد. اما به این ترتیب - نه ، - یا شما موضع خود را تصحیح خواهید کرد ، یا هرگز با شما معامله ای صورت نخواهد گرفت ، هیچ نوع گفتگویی ، آقایان از اتحادیه اروپا بدانید که ونزوئلا می داند چگونه به تهدیدها پاسخ دهد و مهم نیست که این تهدیدها از کجا ناشی شده باشند".

پیش از این ، اتحادیه اروپا فهرست اقدامات محدودكننده در مورد ونزوئلا را گسترش داده و پرسنل عالی رتبه نظامی ، اعضای شورای ملی انتخابات و اعضای پارلمان جدید این کشور را در فهرست تحریمی خود گنجانده بود. این تحریم های جدید به عقیده  اتحادیه اروپا "بخاطر نقش آنها در اقدامات و تصمیماتی اعمال شده که دموکراسی و حاکمیت قانون را در کشور تضعیف می کنند و همچنین در رابطه با نقض جدی حقوق بشر" است.

در پاسخ ، ونزوئلا رئیس نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در این کشور را شخصیتی نامطلوب اعلام کرد و به او 72 ساعت فرصت داد تا ونزوئلا را ترک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала