تزریق فاز اول واکسن "رازی کوو پارس" در ایران از اوایل هفته آینده

© Photo / IRNAتزریق فاز اول واکسن "رازی کوو پارس" در ایران از اوایل هفته آینده
تزریق فاز اول واکسن رازی کوو پارس در ایران از اوایل هفته آینده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
موسسه رازی خبر از آزمایش انسانی واکسن ایرانی در هفته آینده بر روی ایرانیان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ایران گفت: تزریق مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با نام "رازی کوو پارس" به داوطلبان به احتمال زیاد اوایل هفته آینده آغاز خواهد شد.

جدیدترین جزئیات از واکسن‌های ایرانی ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
جدیدترین جزئیات از واکسن‌های ایرانی کرونا

در این راستا، حمد حسن فلاح مهرآبادی اظهار داشت: سایت ثبت نام داوطلبان این طرح مطالعاتی از شب دوشنبه باز شده و تا دیروز حدود ۱۰۰ داوطلب در این سامانه ثبت نام کردند که از بین آنان افرادی برای ورود به این طرح مطالعاتی انتخاب خواهند شد.

وی تعداد داوطلبان فاز اول تست انسانی این واکسن را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۳ نفر در گروه اول و بقیه هم در چهار گروه ۳۰ نفره وارد این طرح مطالعاتی خواهند داشت.

فلاح ادامه داد: از داوطلبان هم آزمایشاتی گرفته می شود تا آنان برای ورود به این مطالعه انتخاب شوند که این آزمایش حدود ۷۲ ساعت زمان می برد. اگر بتوانیم امروز این آزمایش را از آنان بگیریم، واکسن به زودی به داوطلبان تزریق می شود.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که در موسسه تحقیقات واکسن  رازی مستقر در کرج رونمایی شد. این واکسن توسط موسسه تحقیقات رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала