ارزیابی اثربخشی اسپوتنیک وی از سوی ژاپن

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی اثربخشی اسپوتنیک وی از سوی ژاپن
 ارزیابی اثربخشی اسپوتنیک وی از سوی ژاپن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
دانشمند ژاپنی معتقد است که تأثیر واکسن روسی 92 درصد تأیید شده است. اثر نهایی دارو نسبت به موارد شدید بیماری 100 تا 91.4 درصد بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، کازوهیکو فوجی تحلیلگر ارشد و استاد انستیتوی تحقیقات اقتصاد، صنعت و تجارت تحت وزارت اقتصاد و صنعت ژاپن، تأثیر واکسن ویروس کرونا ویروس در روسیه را ارزیابی کرده است. این مقاله در پرتال یاهو نیوز ژاپن منتشر شده است.

ثبت واکسن «اسپوتنیک وی» در جمهوری گویان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
ثبت واکسن «اسپوتنیک وی» در جمهوری گویان

این متخصص واکسن های مختلف علیه ویروس کرونا را مقایسه کرد و اثربخشی واکسن روسی اسپوتنیک وی را خوب ارزیابی نموده است.

وی افزود: "همه موارد مورد مطالعه قرار گرفته شده است، ممکن است ارزش خرید اسپوتنیک وی را در ژاپن در میان مدت را داشته باشیم. فرض بر این است که مبارزه با کووید 19 بسیار به تأخیر خواهد افتاد، بنابراین بسیاری از کارشناسان به واکسن اسپوتنیک وی توجه می کنند".

فوجی یادآوری کرد که تأثیر واکسن روسی 92 درصد تأیید شده است. اثر نهایی دارو نسبت به موارد شدید - 100 درصد  و همچنین گاهی 91.4 درصد بوده است.

در اوایل ماه فوریه، صندوق سرمایه گذاری روسیه درخواست ثبت واکسن در اتحادیه اروپا را داد. در اوایل ماه اوت، وزارت بهداشت  روسیه اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، ثبت کرد. نام آن Sputnik V است.

در تابستان ، این  واکسن  با موفقیت دو مرحله تحقیق و آزمایش روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را گذرانده و در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در داوطلبان ایجاد کرده است. مرحله آزمایشات پس از ثبت واکسن از سپتامبر آغاز شد. علاوه بر روسیه ، مطالعه این واکسن  در امارات ، ونزوئلا ، هند و بلاروس انجام می شود.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است میزان ثمر بخشی این واکسن 91.4٪ در روز 28 ام پس از اولین تزریق و بیش از 95٪ در روز 42 ام پس از اولین تزریق است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала