تخصیص ارز خرید واکسن کرونا از هند

© Sputnik / Pouya Mamaghani عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد: علاوه بر تامین ارز واکسن‌ های مورد نیاز وارداتی از کشور‌های اعلام شده قبلی، ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران، در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: سه شنبه به اتفاق وزرای ذی ربط در دومین جلسه مشترک کمیسیون ‌های مجمع تشخیص مصلحت درباره مباحث FATF شرکت کردیم، در پاسخ به سوالاتی که مطرح شد مطالب مهمی از طرف نمایندگان دولت در جلسه درباره ضرورت و اهمیت پیوستن به کنوانسیون ‌های مرتبط ارائه شد.

وی با بیان اینکه معاملات حواله ‌های ارزی در سامانه نیما در یک ماه گذشته، روان و با ثبات قابل توجهی در جریان بوده است گفت: در یک ماه منتهی به سوم اسفند معادل ۱.۹ میلیارد دلار با میانگین نرخ ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر دلار معامله شده است.

همتی در ادامه افزود: این رقم علاوه بر ارز تامین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است، نکته جالب توجه اینکه همواره عرضه بیش از دو برابر معاملات انجام شده در این بازار است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی در ۱۰ ماه امسال به رقم حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین حجم مجموعه سپرده‌ ها نیز با ۴۴ درصد رشد نسبت به ابتدای سال در پایان دی ماه به حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала