برگزاری نشست کارگروه دوجانبه آمریکا و اسرائیل درباره ایران

© AFP 2023 / Ronen Zvulunبرگزاری نشست کارگروه دوجانبه آمریکا و اسرائیل درباره ایران
برگزاری نشست کارگروه دوجانبه آمریکا و اسرائیل درباره ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
ایالات متحده و اسرائیل نشست کارگروه برنامه هسته ای ایران را برگزار می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده و اسرائیل طی روزهای آینده یک کارگروه استراتژیک دو جانبه در مورد ایران برگزار می کنند تا درباره اطلاعات هسته ای تهران بحث کنند. این مطلب را پورتال Axios در روز چهارشنبه با اشاره به منابع خود اعلام کرد.

Президент США Джо Байден в Овальном кабинете в Белом доме, 2021 год  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
رئیس جمهور امریکا : در مورد ایران با اسرائیل در تماس هستیم

به گفته آنها، این جلسه از طریق یک سیستم کنفرانس ویدئویی ایمن برگزار می شود. این پورتال خاطرنشان کرد، شرکت کنندگان آن قصد دارند دریابند که آیا داده‌های اطلاعاتی دو کشور در مورد اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران مطابقت دارد یا خیر.

این کارگروه پس از سفر رسمی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به ایالات متحده در سال 2009 تشکیل شد. به گفته این پورتال، در دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما، این کارگروه بستر اصلی برای ایجاد یک استراتژی برای اعمال فشار بر ایران بود، و در دوره دوم - برای ابراز اختلاف نظر در مورد برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران. در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، این گروه برای بحث در مورد خروج آمریکا از برجام و هماهنگی کارزار واشنگتن برای اعمال "حداکثر فشار" بر تهران تشکیل جلسه داد.

ریاست این گروه توسط دستیار امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، جیک سالیوان و رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، میر بن شبات است. در این جلسات مقامات عالی رتبه سرویس های امنیتی، ساختارهای سیاست خارجی و اطلاعات هر دو کشور حضور دارند. این سالیوان بود که در اولین مکالمه تلفنی خود با همتای اسرائیلی خود در 23 ژانویه پیشنهاد برگزاری جلسه کارگروه را ارائه داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала