ایران: هیچ امتیازی برای ادامه فعالیت‌های راستی آزمایی به آژانس ندادیم

© Photo / IRNAایران: هیچ امتیازی برای ادامه فعالیت‌های راستی آزمایی به آژانس ندادیم
ایران: هیچ امتیازی برای ادامه فعالیت‌های راستی آزمایی به آژانس ندادیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
کاظم غریب آبادی سفیر نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام نمود که فعالیت‌های ضروری راستی آزمایی به طور محدود و سه ماه می‌تواند انجام می شود و هیچ حقی برای ادامه فعالیت‌های راستی آزمایی به آژانس ندادیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز چهارشنبه، با بیان اینکه با رافائل گروسی تفاهم شد که فعالیت‌های ضروری راستی آزمایی طبق یک فهرست ضمیمه، نه به صورت باز و با تفسیر موسع آژانس، بلکه محدود و سه ماه می‌تواند انجام شود، اظهار داشت که در این فهرست، هیچ حق و امتیازی برای ادامه فعالیت‌های راستی آزمایی به آژانس داده نشده است.

واکنش روسیه به تعلیق پروتکل الحاقی برجام توسط ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
واکنش روسیه به تعلیق پروتکل الحاقی برجام توسط ایران

وی در ادامه گفت:" مصوبه هسته‌ای مجلس در خصوص توقف اقدامات بازرسی‌های فراپادمانی بسیار مشخص است و همه ارکان نظام وظیفه دارند که تمام قوانین را اجرا کنند. وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی، دولت و کلیت نظام خود را ملزم می‌دانند که این قانون را اجرا کنند."
نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت:" طبق تفاهم ایران و آژانس، ما تعهدات پادمانی را به عنوان یکی از اعضای ان.پی.تی اجرا می‌کنیم، اما در حوزه اقدامات داوطلبانه و فراپادمانی به صراحت به مدیرکل آژانس گفتیم که از بامداد 5 اسفند تمام این‌ها باید متوقف شود."
وی افزود: "طبق دستورالعملی که بعدازظهر (دوشنبه) از جانب مسؤولان سازمان انرژی اتمی به مدیران عامل هسته‌ای در کشور ابلاغ شد، دستور دادند که تمام اقدامات لازم را از ساعت صفر روز سه شنبه ۵ اسفند برای اجرای مصوبه مجلس باید انجام دهند؛ بر این اساس تمام اقدامات از همان موعد اتخاذ شد و آژانس هم در جریان قرار گرفت".

گفتنی است، در تاریخ 5 اسفند، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد: از ساعت 12 امشب چیزی به نام تعهدات فراتر از پادمان نداریم ودستورات لازم به تاسیسات هسته ای صادر شده است. بر اساس ماده 6، "دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای 36 و 37 برجام، ظرف مدت 2 ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала