بیانیه تروئیکای اروپا: محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ ای ایران خطرناک است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه تروئیکای اروپا: محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ ای ایران خطرناک است
بیانیه تروئیکای اروپا: محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ ای ایران خطرناک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اشتراک
بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک از محدودسازی بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران ابراز تاسف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک لندن، پاریس و برلین محدودیت بازرسی ها از فعالیت های هسته ای ایران «خطرناک» توصیف شده است زیرا ایران از نیمه شب گذشته کلیه دسترسی‌های تکمیلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای خود را متوقف کرد.

مقامات بلندپایه اسرائیل خواستار بازگشت بایدن به برجام شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
مقامات بلندپایه اسرائیل خواستار بازگشت بایدن به برجام شدند

وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان از تهران خواسته اند که کلیه اقداماتی را که منجر به کاهش «شفافیت» فعالیت های هسته ای می شود «متوقف» کند. آنها همچنین خواستار عقب نشینی ایران از تصمیمات خود شدند. دومینیک راب، ژان ایو لودریان و هایکو ماس، وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان هدف خود را حفظ اجرای برجام اعلام نمودند.

در این بیانیه از تلاش های دیپلماتیک کنونی برای دستیابی به راه حلی در راستای «بازگشت ایران و آمریکا به اجرای کامل برجام» حمایت شده است.

پیشتر ایالات متحده علاقمندی خود برای مذاکره با ایران تحت نظارت اتحادیه اروپا و با مشارکت "شش" واسطه بین المللی، که شامل مسکو و پکن است را اعلام کرده بود. در پاسخ به بیانیه واشنگتن، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بار دیگر از ایالات متحده خواسته بود تا ابتدا تحریم های ضد ایرانی را لغو نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала