ایران چه پیامی باید برای غرب بفرستد؟

© AP Photo / Ronald Zakایران چه پیامی باید برای غرب بفرستد؟
ایران چه پیامی باید برای غرب بفرستد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اشتراک
کارشناس: باید اجماع فراگیری در داخل درباره مسائل هسته‌ای ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، جلیل رحیمی جهان آبادی، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران اعلام داشت که در شرایط فعلی کشور، به همگرایی بیشتر بین‌قوا نیاز داریم.

وی در ادامه افزود:«ما در حوزه سیاست خارجی نیاز به اجماع بر سر منافع و امنیت ملی خود داریم، اگر تعریف واحدی از هدف، خواسته و شیوه رسیدن به آن نداشته باشیم آسیب می‌بینیم؛ همچنان که بعد از عملی شدن برجام همین تشتتی که ما در داخل داشتیم به طرف آمریکایی کمک کرد که زیر قولش بزند و به تعهداتش عمل نکند. الان نباید این مسیر را طی کنیم.

ماکرون خواستار گفتگو با روسیه و ایجاد ساختار جدیدی از امنیت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
ماکرون خواستار گفتگو با روسیه و ایجاد ساختار جدیدی از امنیت شد

ما یک خواسته مشخص و به حق داریم آن هم این است که غربی ها باید همه تحریم را لغو دهند و فشار را از ملت بردارند و ما هم به تعهدات خود برگردیم. اگر بنا باشد ما به تعهداتمان عمل کنیم و غربی‌ها هیچ اقدامی نکنند قابل پذیرش نیست و هیچ انسان عاقل و منطقی در دولت، مجلس و حاکمیت این تعهد یک طرفه و گفتار درمانی غربی‌ها را نمی‌پذیرد.

برای رسیدن به تخلف دولت و نقض قانون نیازمند جلسه با سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی و رییس جمهوری بودیم تا بدانیم دقیقا چه تصمیمی و چرا گرفته شده و بعد با دانستن جزییات تصمیم و بررسی محتوای بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی، نتیجه گیری کنیم. معتقدم در این شرایط کشور به همگرایی بیشتر بین‌قوا نیاز داریم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала