گسترش کرونای جهش یافته در سراسر خوزستان +عکس، ویدئو

© Sputnikخوزستان
خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اشتراک
کرونای جهش یافته از مرز عراق وارد ایران شده است و آمار مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در یک نشست خبری، به آخرین وضعیت بیماری و شیوع ویروس کرونا در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: «در حال حاضر ۱۱ شهر خوزستان شامل اهواز، کارون، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، دشت‌آزادگان، شوشتر، ماهشهر، خرمشهر و رامهرمز در وضعیت قرمز قرار دارند و هشت شهر دیگر از این استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آبادان #آبادان_لایو abadan (@live.abadan)

وی همچنین عنوان کرد: «اکنون سوش غالب جامعه، سوش انگلیسی است و با وجود اینکه ۴۰ روز از این پیک می‌گذرد، تعداد مبتلایان ۶ تا ۱۴ ساله در این پیک، بیش از دو برابر شده و موارد ابتلای ۱۵ تا ۲۹ ساله‌ها نیز ۱۷ درصد نسبت به پیک اول بیشتر شده است.»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от نرخ روز 📈 (@nerkh.rooz)

کرونای جهش یافته از یک خانواده ساکن انگلیس که به عراق و از عراق به ایران و شهر شادگان آمده بودند، منتقل شده و از این نقطه در سراسر خوزستان گسترش یافته است. همچنین یکی دیگر از مبتلایان نیز از هلند و دیگری که از عراق آمده بود یکی از پرسنل یکی از هتل‌های اهواز را مبتلا کرده بود. گفته می‌شود در آن سوی مرزهای خوزستان، تست منفی کرونا خرید و فروش می‌شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от متخصصین بهداشت ایران (@behdashtian1)

کاربران ضمن اظهار تاسف از آمار بالای فوت شدگان، عامل اصلی گسترش ویروس کرونا را عدم سخت‌گیری‌ها و تعطیلی برخی اصناف عنوان می‌کنند. این کاربران ضمن اشاره به اینکه کرونای جهش یافته بیشتر کودکان را از پای درمی‌آورد عنوان می‌کنند باید بسیار محتاط بود و دقت بیشتری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم تا مبادا کودکانمان صدمه ببینند. برخی از کاربران خشمگین نیز علت تمام اتفاقات و عواقبی که در پی شیوع کرونا در ایران بوجود آمده است را مسئولین بی‌کفایت می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала