دارایی‌های تهران در سئول در چه زمانی آزاد خواهند شد؟

CC BY 4.0 / IRNA / ایران و کره جنوبی
ایران و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اشتراک
بانک مرکزی ایران به روند قانونی خود برای مطالبه غرامت از بانک های کره جنوبی که طی چند سال گذشته از همکاری با ایران خودداری کرده اند، ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای «کی بی اس» وابسته به رادیو تلویزیون کره جنوبی از توافق تهران و سئول برای آزادسازی دارایی های بلوکه شده تهران در دو بانک کره جنوبی خبر داد.

کره جنوبی: پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل در مرحله نهایی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
کره جنوبی: پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل در مرحله نهایی است

در روز 23 فوریه (سه شنبه) در گزارش وبگاه نامبرده آمده است: «دو کشور روز 22 فوریه، در نشست عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران و ریو هیون جئونگ سفیر کره جنوبی در تهران به این توافق دست یافته اند. دولت ایران همچنین این توافق را در وب سایت رسمی خود اعلام کرده است.

در این دیدار توافق های لازم در خصوص انتقال منابع تهران به مقاصد مورد نظر انجام و تصمیمات بانک مرکزی ایران در خصوص حجم منابع مورد انتقال و بانک‌های مقصد به طرف کره‌ای اعلام شد».

رییس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرده بود اگرچه ایران از تغییر رویکرد و گسترش همکاری استقبال می کند اما بانک مرکزی ایران به روند قانونی خود برای مطالبه غرامت از بانک های کره جنوبی که طی چند سال گذشته از همکاری با ایران خودداری کرده اند، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش مذکور، دارایی های مسدود شده ایران در بانک های کره جنوبی هفت میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала