رهبر ایران: در صورت لزوم ایران می تواند غنی سازی اورانیوم را به 60٪ برساند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoرهبر ایران: در صورت لزوم ایران می تواند غنی سازی اورانیوم را به 60٪ برساند
رهبر ایران: در صورت لزوم ایران می تواند غنی سازی اورانیوم را به 60٪ برساند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
آیت الله خامنه ای حد غنی‌سازی ایران را متناسب با نیاز کشور متغییر دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران ادبیات روزهای اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد ایران را ادبیاتی مستکبرانه، طلبکارانه و غیر منصفانه دانست و گفت: نتیجه این ادبیات جز منفورتر شدن آنها نزد ملت ایران نخواهد بود. ضمن آنکه جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و بر اساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی سازی 60 درصد پیش خواهد رفت.

رهبر ایران تاکید کرد: اما ما برای کسب توانایی‌های هسته‌ای متناسب با نیازهای کشور مصمم هستیم و به همین علت، حد غنی‌سازی ایران 20 درصد نخواهد بود و تا هرجا که لازم و نیاز کشور باشد اقدام خواهد کرد مثلاً برای پیشران هسته‌ای یا کارهای دیگر ممکن است غنی‌سازی را به 60 درصد هم برسانیم. البته یک قرارداد چندساله‌ای گذاشته شده که اگر آنها عمل کنند ما هم تا همان چند سال عمل خواهیم کرد اما غربی‌ها به‌خوبی می‌دانند که ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. موضوع سلاح هسته‌ای بهانه است، آنها حتی با دستیابی ما به سلاح‌های متعارف هم مخالفند چون می‌خواهند مؤلفه‌های قدرت را از ایران بگیرند.

نماینده مجلس ایران: غنی‌سازی 20 درصدی  با اطلاع آژانس بوده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2021
نماینده مجلس ایران: غنی‌سازی 20 درصدی با اطلاع آژانس بوده

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این واقعیت که نیروگاههای هسته‌ای با تأمین انرژی سالم‌تر، تمیزتر و ارزان‌تر یکی از مهمترین منابع انرژی در آینده نه چندان دور خواهند شد، نیاز کشور به غنی‌سازی را یک امر مسلّم خواند و گفت: غنی‌سازی را نمی‌شود آن روز شروع کرد بلکه باید از امروز برای نیاز آن زمان آماده شد. غربی‌ها می‌خواهند در روزی که ایران به انرژی هسته‌ای نیاز پیدا می‌کند، محتاج آنها باشد و آنها این نیاز ما را وسیله‌ای برای تحمیل، زورگویی و باج‌خواهی‌های خود قرار دهند.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در قضیه هسته‌ای نیز همانند سایر قضایا عقب‌نشینی نخواهد کرد و در مسیر آنچه که مصلحت و نیاز امروز و فردای کشور است، با قدرت پیش خواهد رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала