استقبال روسیه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال روسیه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی
استقبال روسیه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
روسیه از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نظارت بر تاسیسات هسته ای تهران استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان داشت که پس از این گام، فضایی برای شروع مجدد عملکرد کامل برجام توسط ایران باقی می ماند.

وی خاطر نشان کرد که ۲۱ فوریه در جریان سفر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، توافق های مهمی بدست آمده است که در جهت ادامه همکاری بین طرف ایرانی و آژانس، اجرای سیستماتیک بعدی فعالیت های کنترل شده آژانس و اطمینان از درجه بالای شفافیت و صداقت در برنامه هسته ای ایران است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
گزارش و تحلیل
خطیب زاده:آمریکا در مسیر خروج از برجام تله ی انفجاری گذاشته

زاخاروا گفت: « از این اقدامات استقبال می کنیم. امیدواریم که آنها به بهبود شرایط  کلی سیاسی حول ایران و برنامه هسته ای کمک کرده و باعث از بین رفتن تنش هایی شوند که توسط مخالفان توافق با تهران رقم می خورد. لحظه مهم و کلیدی، پذیرش توافق با آژانس بین المللی اتمی توسط طرف ایرانی در خصوص ضمانت همه جانبه است که به طور کامل و بدون محدودیت ادامه یابد همانطور که تا به امروز بوده است. خاطر نشان می کنیم که اطمینان دبیر کل آژانس که رژیم توافق شده توسط طرفین برای سه ماه است باعث می شود که آژانس دسترسی به تاسیسات و اطلاعات مورد توجه خود را داشته باشد.»

به گفته ی وی مسئله اصلی امروز این است که به واسطه تفکرات و محتاط کاری طرف ایران و اقدامات شایسته مدیریت آژانس اتمی فضای بسیار مناسبی برای تلاش های فعالانه دیپلماتیک به منظور شرع مجدد و با تمام ظرفیت برجام ایجاد می شود.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала