واکنش شدید وزارت خارجه روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پیرامون ناوالنی

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش شدید وزارت خارجه روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پیرامون ناوالنی
واکنش شدید وزارت خارجه روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پیرامون ناوالنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه درباره تهدید تحریم های جدید اتحادیه اروپا گفت که بر خلاف منطق بروکسل ابتدا یک تصمیم سیاسی می گیرد و سپس خودسرانه اشخاص مد نظر آن را انتخاب می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در پیامی اعلام کرد: "بروکسل با پیروی از رفتار و کلیشه های ضد روسی، به طور غریزی دوباره دکمه غیرکاربردی تحریم ها را فشار می دهد. علاوه بر این بر خلاف منطق، ابتدا یک تصمیم سیاسی گرفته می شود و سپس برنامه ریزی می شود که خودسرانه نامزدهایی برای آن انتخاب شود."

همچنین مسکو تقاضاهای غیرقانونی و پوچ مداوم برای صدور "آزادی" الکسی ناوالنی که محکوم شده است را کاملاً غیر قابل قبول می داند. وزارت امور خارجه یادآوری کرد که چنین اقداماتی در رویه بین المللی را مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل می نامند.

پیشتر جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجه و سیاست امنیتی تایید کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه روز دوشنبه در بروکسل موافقت کردند که تحریم هایی را علیه اشخاص روسی در موضوع الکسی ناوالنی گسترش دهند.

بورل افزود: برای این منظور ما برای اولین بار در نظر داریم رژیم جدید تحریم را برای نقض حقوق بشر اعمال کنیم. به گفته وی، کار از روز دوشنبه آغاز می شود و یک هفته طول می کشد. بورل گفت: "امیدوارم که بیش از یک هفته طول نکشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала