فوت ۸۹ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته

© Photo / IRNAدکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
دکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران اظهار داشت که  در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

۱۱۰ هزار نفر در ایران دوز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
گزارش و تحلیل
۱۱۰ هزار نفر در ایران دوز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند

سیما سادات لاری افزود:« بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۷۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۲ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۹۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

هم اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

بررسی آمار هفته های اخیر حاکی از ایجاد شیب صعودی ابتلا و بستری کووید۱۹ در کشور است و با وجود هشدارهای مکرر همکاران نظام سلامت شاهد عادی انگاری شرایط بیماری در بین برخی شهروندان و بی توجهی در عمل به توصیه های بهداشتی هستیم. باید سبک زندگی را در مقابله با کووید۱۹ تغییر دهیم و مواجهه هوشمند داشته باشیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала