بورل: گسترش تحریم ها علیه روسیه را تایید کرد

© AP Photo / Virginia Mayoبورل: گسترش تحریم ها علیه روسیه را تایید کرد
بورل: گسترش تحریم ها علیه روسیه را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تایید کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه روز دوشنبه در بروکسل موافقت کردند که تحریم هایی را علیه اشخاص روسی در موضوع الکسی ناوالنی گسترش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: "با توجه به وضعیت پیرامون ناوالنی، ما به توافقی درباره اقدامات محدود كننده علیه افرادی كه در دستگیری، مجازات و آزار و اذیت او بودند، رسیدیم."

بورل افزود: برای این منظور ما برای اولین بار در نظر داریم رژیم جدید تحریم را برای نقض حقوق بشر اعمال کنیم. به گفته وی، کار از روز دوشنبه آغاز می شود و یک هفته طول می کشد. بورل گفت: "امیدوارم که بیش از یک هفته طول نکشد."

جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا تقریبا دو هفته پس از سفر بورل از مسکو در 4 تا 6 فوریه برگزار شد. بورل از مجازات احتمالی علیه فدراسیون روسیه بخاطر دستگیری ناوالنی خبر داد. بعدا  پیتر استانو، نماینده رسمی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که روند آماده سازی تحریم های جدید در حال انجام است و این محرمانه است.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه به بروکسل در مورد وضع تحریم های جدید علیه روسیه هشدار داده بود و یادآور شد که پاسخ متناسب با آن را در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала