اتریش: اروپا به رفع اختلافات بین ایران و آمریکا در برجام کمک کند

CC BY 2.0 / Mahmoud-Ashraf/Bundesministeriums für Europa, Integration und Äusseres / اتریش: اروپا به رفع اختلافات بین ایران و آمریکا در برجام کمک کند
اتریش: اروپا به رفع اختلافات بین ایران و آمریکا در برجام کمک کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به اهمیت نقش اتحادیه اروپا در حفظ برجام خواستار کمک به رفع اختلافات بین ایران و آمریکا در این توافق شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش، روز دوشنبه، در حاشیه برگزاری اجلاس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، بدون اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و تداوم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، از ایران خواست تا به اجرای کامل تعهداتش ذیل برجام بازگردد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
بلینکن: تقویت و طولانی کردن توافق هسته ‌ای با ایران نیت ماست

وزیر امور خارجه اتریش همچنین از تفاهم اخیر بین ایران و آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی درباره راستی ‌آزمایی فعالیت‌ های اتمی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که در سه ماهه پیش رو گام‌ های موثری برای بازگشت برجام به ریل اصلی برداشته شود.

آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران دیروز یکشنبه در پایان سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس به تهران، با صدور بیانیه ‌ای مشترک درباره تداوم فعالیت ‌های ضروری بازرسان آژانس در ایران تفاهم کردند.

بر اساس این تفاهم فعالیت‌ های ضروری نظارت و راستی آزمایی آژانس تا سه ماه ادامه پیدا می کند. قرار شد که تفاهم صورت گرفته به طور پیوسته مورد بازنگری قرار گیرد تا نسبت به کارکرد آن برای هدفی که در نظر گرفته شده، اطمینان حاصل شود.

این تحولات در حالی صورت می‌ گیرد که مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذر ماه گذشته با تصویب قانون لغو تحریم‌ ها، دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌ های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام ‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌ های بین ‌المللی مستقر در وین، هفته پیش نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام را به مدیرکل آژانس تسلیم کرد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که در صورت بازگشت امریکا و کشورهای عضو به انجام تعهدات برجامی و لغو تحریم‌ ها، ایران هم به تعهداتش در برجام بازخواهد گشت. ایران تاکید دارد که هر اقدام را با اقدام متقابل پاسخ می ‌دهد و وعده‌ ها در مسیر تدابیر جبرانی برجام اثری ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала