فرمانده ناتو: تعداد نیروها در عراق را فقط به درخواست بغداد می توان افزایش داد

© REUTERS / Laura Hasaniتعداد نیروهای ناتو در عراق را فقط به درخواست بغداد می توان افزایش داد
تعداد نیروهای ناتو در عراق را فقط به درخواست بغداد می توان افزایش داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
فرمانده اتحاد آتلانتیک شمالی در عراق گفت: هرگونه افزایش نیروهای ناتو در عراق تنها به درخواست مقامات این کشور انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بغداد الیوم، پییر اولسن، فرمانده اتحاد آتلانتیک شمالی در عراق گفت: هرگونه افزایش نیروهای ناتو در عراق تنها به درخواست مقامات این کشور انجام می شود.

وی گفت: "ماموریت ناتو به درخواست مقامات عراقی در عراق است و هرگونه گسترش وظایف آن در این کشور فقط به درخواست دولت عراق انجام می شود."

دبیر کل ناتو: مفهوم استراتژیک ناتو باید به روز شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
دبیر کل ناتو: مفهوم استراتژیک ناتو باید به روز شود

سعد محمد الکعبی، تحلیلگر سیاسی عراقی نیز پیشتر گفته بود که حمله موشکی اخیر به اربیل در اقلیم کردستان عراق بهانه ای برای افزایش تعداد نیروهای ناتو در عراق بود. طرف های بین المللی اعلام کرده اند که این افزایش تعداد نیروهای ناتو، با موافقت دولت عراق صورت گرفته است. این در حالیست که دولت عراق هیچ توضیحی در خصوص این افزایش نیروها ارائه نداده است. حمله موشکی به اربیل طی روزهای گذشته در واقع یک بهانه برای افزایش تعداد نیروهای ناتو در عراق بود. این اقدام با مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از عراق در تضاد است.

الکعبی تاکید کرد: ادعای دولت آمریکا مبنی بر کاهش تعداد نیروهای خود در عراق با افزایش نیروهای ناتو در این کشور در تضاد است. به احتمال زیاد آمریکا طرحی را پیاده می کند تا تمام نیروهایی که از عراق خارج شده اند به این کشور بازگردند.

پیش از این، سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در عراق گفته بود که در حمله خمپاره‌ای شامگاه دوشنبه به اربیل یک پیمانکار غیرنظامی کشته و پنج پیمانکار دیگر و نیز یک نظامی آمریکا زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала