کشف نشانه هایی از وقوع یک فاجعه جهانی ناشناخته در دوران باستانی

© Depositphotos.com / Christian Mueringerکشف نشانه هایی از وقوع یک فاجعه جهانی ناشناخته در دوران باستانی
کشف نشانه هایی از وقوع یک فاجعه جهانی ناشناخته در دوران باستانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
اشتراک
دانشمندان استرالیایی علائمی را کشف کردند که حاکی از جا به جا شدن قطب های مغناطیسی زمین در 42000 سال پیش و در نتیجه خ دادن تغییرات فاجعه بار آب و هوایی قبلاً ناشناخته است که به نوبه خود منجر به انقراض دسته جمعی نسل موجودات زنده در آن زمان شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در مقاله منتشر شده در مجله Science  اعلام شده است.

 کره زمین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
پیش‌بینی تغییرات فاجعه‌بار اقلیمی تا سال 2050 میلادی

محققان این رویداد را به افتخار داگلاس آدامز ، نویسنده داستان های علمی و خالق کتاب "راهنمای کهکشان"، "انتقال ژئومغناطیسی آدامز" نامیده اند . علت آن جابجایی قطب های مغناطیسی زمین و تغییر در فعالیت خورشیدی بود. تاریخ وقوع این فاجعه با مطالعه بقایای درختان گاو نیوزیلند (آگاتیس جنوبی) تعیین شده که در حلقه های سالانه آنها اوج گیری سطح رادیوکربن در جو زمین در  رابطه با فروپاشی میدان مغناطیسی ثبت شده است.

دانشمندان همچنین  به این نتیجه رسیدند که افزایش صفحات یخ و یخچال های طبیعی در آمریکای شمالی و تغییرات جهانی در وزش باد و طوفان های گرمسیری همزمان با واقعه آدامز است. در همان زمان ، هنگامی که زیستگاه خشک تر شد ، روند انقراض دسته جمعی،  حیوانات بزرگ در استرالیا و تاسمانی را نیز در بر گرفت. دانشمندان همچنین ناپدید شدن نئاندرتال ها را با تغییرات آب و هوایی جهانی مرتبط دانسته اند.

در طی این رویداد ، میدان مغناطیسی زمین تقریباً به طور کامل ناپدید شد و ضمناً خورشید وارد فاز حداقل فعالیت خود شد که به طور همزمان تاثیر گذاری پرتوهای کیهانی را افزایش می دهد. در نتیجه ، یونیزاسیون لایه های خارجی جو تشدید شده و شفق های قطبی ها در عرض های جغرافیایی پایین تر بیشتر ظاهرگردیدند. شاید این تغییرات مردم را مجبور به پناه بردن به غارها کرد که انگیزه ای برای پیشرفت هنر نقاشی روی سنگ شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала