روسیه آماده فروش جدیدترین هواپیمای جنگنده خود به شرکای استراتژیک است

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه آماده فروش جدیدترین هواپیمای جنگنده خود به شرکای استراتژیک است
روسیه آماده فروش جدیدترین هواپیمای جنگنده خود به شرکای استراتژیک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
اشتراک
الکساندر میخییف ، مدیرعامل شرکت"روس آبارون اکسپروت" (Rosoboronexport) روز شنبه در آستانه افتتاح نمایشگاه تسلیحات IDEX-2021 اعلام کرد این شرکت در حال رایزنی با کشورهای جداگانه در زمینه فروش جدیدترین جنگنده نسل پنجم روسی سوخو 57 ( Su-57E) بوده و آماده عرضه این جنگنده پیشرفته به شرکای استراتژیک است.

به گزارش اسپوتنیک، میخییف گفت :" در حال حاضر، ما در حال انجام رایزنی ها مقدماتی با کشورهای مختلف جهان در زمینه صادرات جنگنده های چند منظوره نسل پنجم سوخو 57 با مارک  Su-57E هستیم. شرکت روس آبارون اکسپروت آماده است Su-57E را در صورت تمایل به شرکای استراتژیک روسیه  عرضه کند اما از ذکر جزئیات خود داری کرد.

نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2020
نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟

نمایشگاه تسلیحات IDEX 2021 از 21 تا 25 فوریه در ابوظبی برگزار می شود.

سوخو-57 یک جنگنده چند منظوره روسی نسل پنجم است که توسط سوخو طراحی شده است. این هواپیما برای از بین بردن اهداف هوایی، زمینی، شناسایی و همچنین تخریب سیستم کنترل دشمن طراحی شده است.

جنگنده سوخو-57 مجهز به مجموعه جدید تجهیزات راداری است که امکان بررسی سریع وضعیت جنگی را فراهم می سازد. این جنگنده مجهز به رادار مافوق قوی است که شناسایی اهداف زمینی و هوایی از فاصله بسیار دور را ممکن می سازد. پس از شناسایی، هر هدفی با کمک موشک های  دوربرد از نوع هوا - هوا و هوا- زمین نابود می شود.

سوخو 57 برای اولین بار در سال 2010 به آسمان بلند شد و تست های مربوطه در خاوردور انجام گردید. سوخو 57 در فوریه سال 2018 در سوریه موشک های کروز شلیک کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала