بایدن مسکو را به تلاش برای تضعیف روابط اروپا و آمریکا متهم کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن مسکو را به تلاش برای تضعیف روابط اروپا و آمریکا متهم کرد
بایدن مسکو را به تلاش برای تضعیف روابط اروپا و آمریکا متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
اشتراک
جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا ادعا کرد که گویا روسیه به دنبال "تضعیف" مشاركت ایالات متحده با متحدان اروپایی خود است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس دولت آمریكا ادعا کرد گویا مسكو "می خواهد پروژه اروپا و اتحاد یه ناتو را تضعیف كند" و بقول او "می خواهد وحدت  دو سوی اقیانوس اطلس و عزم ما را تضعیف كند." به گفته ارباب کاخ سفید ، تهدید کشورهای جداگانه برای روسیه بسیار راحت تر از مذاکره با اتحادیه  پرقدرت دوسوی اقیانوس اطلس است و  در این رابطه بایدن بطور جداگانه بر لزوم حمایت از حق حاکمیت اوکراین تأکید کرد.

روسیه از آمریکا خواست در دریای سیاه اسلحه به رخ نکشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
روسیه از آمریکا خواست در دریای سیاه اسلحه به رخ نکشد

بایدن همچنین متذکر شد که به نظر وی، مشکلات در روابط آمریکا با روسیه متفاوت از روابط با چین است ، اما "آنها به همان اندازه واقعی است ." رهبر آمریكا گفت ، در هر دو مورد، واشنگتن "خواهان درگیری نیست".

رئیس جمهور آمریکا گفت:  "ما خواهان آینده ای هستیم که در آن همه کشورها بدون تهدید به خشونت و مداخله بتوانند به طور مستقل مسیر خود را انتخاب کنند، ما نباید به تقابل بلوک ها در دوران  جنگ سرد برگردیم، رقابت نباید تعامل در مورد موضوعاتی را که همه ما را نگران می کند، منتفی کند"

پیش از این ، در اوایل فوریه جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا در سخنرانی برنامه ای خود در وزارت امور خارجه این کشور در مورد سیاست خارجی اعلام کرد ایالات متحده، روسیه را وادار خواهد کرد "تاوان اقدامات خود" را بپردازد.

بایدن گفته بود:"من بر خلاف سلف خود، به  رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین تصریح کردم روزهایی که ایالات متحده در برابر اقدامات تهاجمی روسیه از جمله دخالت در انتخابات ما، حملات سایبری و مسمومیت شهروندان تسلیم می شد، سپری شده است. ما بدون تزلزل روسیه را وادار خواهیم کرد تاوان پس دهد و از منافع حیاتی مردم خود دفاع خواهیم کرد ".هبر ایالات متحده افزود آمریكا هنگام همکاری در مورد مسئله روسیه "در ائتلاف با شریكان همفكر" "موثرتر" عمل خواهد کرد.

مسکو بارها همه اتهامات وارده از سوی بایدن را رد کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала