ایران تولید انبوه واکسن ویروس کرونا را آغاز می کند

© Photo / IRNAایران تولید انبوه واکسن ویروس کرونا را آغاز می کند
ایران تولید انبوه واکسن ویروس کرونا را آغاز می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
واعظی: ایران تولید واکسن روسی کرونا را برای استفاده گسترده در کشور آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمود واعظی، رییس دفتر روحانی با اشاره به پیشرفت بسیار خوب تولید واکسن‌های داخلی، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هیچ تعارفی با هیچ کدام از سازندگان داخلی و خارجی ندارند و سلامت و جان مردم اولویت نخست وزارت بهداشت است. با وجود همه سخت گیری های وزارت بهداشت، برخی شرکت‌ها مجوز آزمایش های بالینی را گرفتند و مراحل آن در حال طی شدن است و نسبت به آن امیدوار هستیم. ظرفیت‌سازی برای تولید درحال انجام است و این ظرفیت در 6 ماه آینده بسیار زیاد می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهوری ایران با اشاره به خرید واکسن از روسیه که در حال استفاده است، گفت: در سفر رییس سازمان غذا و دارو به روسیه و با تلاش سفیر ما در آن کشور توافق شد تا واکسن روسی در ایران به خط تولید برسد. واکسن پاستور مراحل خوبی را طی کرده است و در کوبا با همین واکسن، واکسیناسیون عمومی خود را آغاز کرده‌اند و قرار است خط تولید این واکسن هم در ایران ایجاد شود.

وی ادامه داد: سیاست ما این است که نخست یک سبد داخل کشور ایجاد کنیم تا در آن سبد علاوه بر واکسن‌های کواکس خریداری شده، واکسن روسی، هندی و چینی، واکسن های داخلی هم باشد که فکر می‌کنیم واکسن پاستور داخل کشور زودتر از بقیه به خط تولید برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала