واکسینه شدن دیپلمات های 12 کشور با "اسپوتنیک وی" در روسیه

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسینه شدن دیپلمات های 12 کشور با "اسپوتنیک وی" در روسیه
واکسینه شدن دیپلمات های 12 کشور با اسپوتنیک وی در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
بسیاری از دیپلمات های خارجی که در روسیه حضور دارند نسبت به واکسینه شدن با واکسن روسی "اسپوتنیک وی" ابراز علاقه کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک تولید کنندگان واکسن ویروس کرونا در روسیه اعلام کردند که سفارتخانه های خارجی مستقر در این کشور به واکسن "اسپوتنیک وی" علاقه نشان می دهند.

اعلام زمان ثبت سومین واکسن روسی کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اعلام زمان ثبت سومین واکسن روسی کرونا

در این گزارش آمده است: دیپلمات های 12 کشور پیش از این با "اسپوتنیک وی" واکسینه شده اند و بسیاری دیگر از سفارتخانه ها علاقه خود را نشان داده اند.

همچنین خاطرنشان شده است که روسیه دعوت نامه هایی را برای شرکت در برنامه واکسیناسیون به تمام سفارتخانه های خارجی در این کشور ارسال کرده است.

گفتنی است که نشریه معتبر پزشکی "لنست" اخیرا با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی "اسپوتنیک وی" اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 موثر است. در گزارش این نشریه که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن برای مقابله با ویروس کرونا، روی افراد بالای 65 سال اثرگذار است و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

واکسن روسی "اسپوتنیک وی" نخستین واکسن کرونا در جهان است که مرکز گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه و با همکاری وزارت دفاع این کشور تاکنون میلیون ها دوز از این واکسن را تولید کرده اند.

شایان ذکر است که  کریل دیمیتروف رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه اعلاک کرده است که در حال حاضر، این واکسن در 28 کشور از جمله روسیه، ایران، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری صرب بوسنی، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو و همچنین کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها و ازبکستان به ثبت رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала