مقام ایرانی: تا سال آینده تجارت ایران و سوریه سه برابر پیش بینی می شود

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر مقام ایرانی: تا سال آینده تجارت ایران و سوریه سه برابر پیش بینی می شود
مقام ایرانی: تا سال آینده تجارت ایران و سوریه سه برابر پیش بینی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه: حجم مبادلات تجاری سالانه بین ایران و سوریه سالانه حدود 170 تا 180 میلیون دلار است. 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه در مورد وضعیت تجارت ایران با سوریه، گفت: سوریه کشوری تولید کننده است و این کشور برخلاف سایر کشورهای عربی قبل از جنگ به لحاظ توسعه در سطح بسیار عالی قرار داشت و حتی در صادرات به عراق رقیب ایران به شمار می رفت. سوریه قوانین سختی برای واردات کالا در جهت حمایت از کالاهای تولید داخل خودشان دارد و لذا به هر کالایی اجازه واردات نمی‌دهند. 

کاشفی افزود: سوریه تولید کننده سیمان است، بنابراین مقررات تجاری این کشور اجازه واردات سیمان را نمی‌دهد، همچنین صادرکنندگان ما نمی‌توانند میلگرد و یا تیرآهن به این کشور صادر کنند، اما در مقابل صادرکنندگان می‌توانند بر روی صادرات کالاهایی نظیر مواد اولیه کارخانجات پتروشیمی و یا شمش و فولاد تمرکز کنند.

حملات  تروریستی در بغداد + ویدئو و عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2021
حمله ای تروریستی در عفرین سوریه رخ داد

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: در مجموع می‌توان گفت که لوازم ساختمانی، انواع شمش و فولاد، کاشی و سرامیک، شیرآلات، دارو و تجهیزات پزشکی از جمله کالاهای صادراتی ایران به سوریه است. صادرات محصولات کشاورزی نیز در سوریه از بازار خوبی برخوردار است، اما به دلیل طولانی بودن زمان رسیدن کالا به این کشور از مرزهای زمینی و با توجه به فساد پذیری محصولات کشاورزی نتواسته‌ایم از این فرصت صادراتی به خوبی استفاده کنیم. این کشور در زمینه تولید پوشاک و منسوجات و همچنین تولید زیتون از شرایط خوبی برخوردار است و می تواند صادرکننده به ایران باشد که البته تعرفه واردات این کالاها به ایران بالا است. 

وی چشم انداز تجاری ایران و سوریه را رو به گسترش عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، تا سال آینده حجم مبادلات تجاری دو کشور به سه برابر افزایش یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала