عارضه جانبی دیگری در مبتلایان به کرونا یافت شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichعارضه جانبی دیگری در مبتلایان به کرونا یافت شد
عارضه جانبی دیگری در مبتلایان به کرونا یافت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
مطالعه جدید هشدار داده است که قانقاریا می‌ تواند عارضه جانبی دیگر در مبتلایان به کووید-19 باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه «نورث وسترن» در آمریکا که این مطالعه  را انجام داده اند، هشدار می دهند که کووید-19 می تواند باعث بروز مشکلات طولانی مدت عضله و مفصل از جمله آرتریت، قانقاریا و انگشت پای کرونایی شود. قانقاریا یا سیاه‌مُردِگی یا گانگرِن، فساد و عفونتی است که در قسمتی از ماهیچه یا استخوان پیدا می شود و آن را سیاه و فاسد می کند.

تحقیقات انجام شده از سوی اتحادیه بین‌المللی بیماری‌های پوستی و آکادمی پوست آمریکا نشان می‌دهد که برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا دچار التهاب‌ های مربوط به سرمازدگی در پاهای خود می‌شود که گاهی ماه‌ها ادامه پیدا می‌کند؛ این عارضه که انگشت پای کرونایی نامیده می شود از جمله عوارض آلودگی به کووید-19 است.

اکنون محققان در این مطالعه جدید با تجزیه و تحلیل اسکن های ام.آر.آی گرفته شده از بیمارانی که این علائم را تجربه می کنند، حدس می زنند که ویروس کووید-19 می تواند سیستم ایمنی را برای حمله به خود تحریک کند که به بروز مشکلات طولانی مدت روماتولوژی منجر می شود.

این مطالعه گزارش های اخیر یک زن آلوده به کووید - 19 را در ایتالیا دنبال می کند که پس از اینکه کرونا رگ های خونی وی را تخریب کرد، مجبور به قطع سه انگشت شد. سایر مبتلایان نیز مجبور به قطع عضو شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала