اتحادیه اروپا برای تشکیل جلسه غیررسمی در مورد توافق هسته ای ایران رایزنی می کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا در حال رایزنی در مورد تشکیل جلسه غیررسمی توافق هسته ای ایران است
اتحادیه اروپا در حال رایزنی در مورد تشکیل جلسه غیررسمی توافق هسته ای ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
سخنگوی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اتحادیه اروپا در حال رایزنی های فشرده در مورد امکان تشکیل جلسه غیر رسمی در توافق هسته ای ایران با مشارکت ایالات متحده است. کار در حال انجام است، هنوز زمانی مشخص نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: "مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در پرونده هسته ای ایران به آمادگی ما برای تشکیل جلسه غیر رسمی برای بحث در مورد این موضوعات تمایل نشان داد، برای صحبت در مورد این موضوعات، بحث های فشرده ای با همه شرکت کنندگان برجام و با ایالات متحده وجود دارد. ما آماده هستیم، به رهبری نماینده عالی اتحادیه اروپا (جوزپ بورل)، از طرفین برجام و ایالات متحده برای مشاوره غیررسمی دعوت کنیم تا در مورد چگونگی دستیابی به پیشرفت صحبت کنیم."

وی افزود: "جلسه امکان پذیر است، اما هنوز تاریخی وجود ندارد."

روغن ریخته ای که آمریکا نذر برجام کرده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
گزارش و تحلیل
روغن ریخته ای که آمریکا نذر برجام کرده

استانو همچنین یادآوری کرد که اتحادیه اروپا تحریم ها را به دلیل اینکه ایران به تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده، لغو کرده است. وی گفت: "اکنون صحبت در مورد لغو تحریم های ایالات متحده است."

پیشتر ایالات متحده علاقمندی خود را به مذاکره با ایران تحت نظارت اتحادیه اروپا و با مشارکت "شش" واسطه بین المللی، که شامل مسکو و پکن است، اعلام کرد. در پاسخ به بیانیه واشنگتن، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، بار دیگر از ایالات متحده خواست تحریم های ضدایرانی را لغو کند.

وال استریت ژورنال با استناد به منابع رسمی و دیپلماتیک گزارش داد که ایالات متحده و ایران ممکن است در هفته های آینده تحت نظارت اتحادیه اروپا برای اولین بار از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور، در مورد پرونده هسته ای ایران بحث کنند.

چهارشنبه گذشته، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، در یک مکالمه تلفنی به حسن روحان ، رئیس جمهور ایران اطمینان داد که اتحادیه اروپا به تلاش های خود برای بازگرداندن ایالات متحده به برجام برای حل مسئله هسته ای ایران ادامه خواهد داد. در عین حال میشل از خروج ایران از اجرای کامل مفاد "توافق هسته ای" ابراز نگرانی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала