آیا آمریکا برای فروش نفت ایران در بازار جهانی چراغ سبز روشن خواهد کرد؟

© Depositphotos.com / Maxxyustasآیا آمریکا برای فروش نفت ایران در بازار جهانی چراغ سبز روشن خواهد کرد؟
آیا آمریکا برای فروش نفت ایران در بازار جهانی  چراغ سبز روشن خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
پراشانت نایر(Prashant Nair)، خبرنگار CNBS در توییت خود از روشن شدن چراغ سبز توسط آمریکا برای فروش رسمی نفت ایران در بازار جهانی سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار CNBS در واکنش به خبر پیشنهاد آمریکا برای آغاز گفت و گوی مستقیم با ایران نوشت: آیا نفت ایران (به بازار) می آید؟

​دولت بایدن پیشنهاد کرده است که مذاکرات هسته ای با ایران را به طور رسمی آغاز کند. دو نکته، یکی اینکه هر گونه تخفیف تحریم‌ها نه فوری، بلکه در ماههای آتی و بعد از مذاکرات اتفاق می‌افتد. و دوم اینکه به نظر می رسد شاهد حضور {رسمی} ایران در بازار جهانی نفت شویم.

پیشتر ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید دولت ایالات متحده دعوت نماینده عالی اتحادیه اروپا را برای شرکت در نشست نمایندگان کشورهای عضو گروه ۱+۵ و ایران، جهت بحث درباره حرکت در یک مسیر دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران، پذیرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی این موضوع را پنجشنبه شب ۳۰ بهمن اعلام کرد که ایالات متحده از ماه مه سال ۲۰۱۸، ایالات متحده در زمان دولت دونالد ترامپ با هدف رسیدن به توافق جدید با ایران، از برجام خارج شد و دیگر نماینده آمریکا در نشست‌های مربوط به توافق هسته‌ای موسوم به برجام شرکت نمی‌کرد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала