کمک نیروی هوایی روسیه به نابودی شبه نظامیان در سوریه

© Maxime Popovکمک نیروی هوایی روسیه به نابودی شبه نظامیان در سوریه
کمک نیروی هوایی روسیه به نابودی شبه نظامیان در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح روسیه در سوریه به خبرنگاران اعلام کرد نیروهای مسلح دولتی سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه یک مخفی گاه اسلحه را در استان حمص کشف کرده و در طی عملیات خود موفق به نابودی گروهی از شبه نظامیان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، تأکید شده است که ستیزه جویان داعش (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه)  از این انبار برای فعالیت های تروریستی در استان های حمص و دیرالزور استفاده می کردند.

پدافند هوایی روسیه حمله به پایگاه حمیمیم در سوریه را دفع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
پدافند هوایی روسیه حمله به پایگاه حمیمیم در سوریه را دفع کرد

سخنگوی نیروهای مسلح روسیه در سوریه گفت: "در طی این عملیات ، چهار ستیزه جو در دو وانت با مسلسل كالیبر بزرگ كشته شدند كه در منطقه مخفیگاه پیدا شده و ظاهراً كار حفاظتی و نگهبانی را انجام می دادند."

در انبار ، 36 واحد قبضه تفنگ خودکار و مسلسل سبک ، هفت قبضه مسلسل کالیبر بزرگ ، یک نارنجک انداز با 28 نارنجک ، یک فروند موشک هدایت شونده ضد تانک ، 87 مین و نارنجک ، حدود 40 کیلوگرم مواد منفجره و بیش از 22 هزار مهمات ، از جمله سلاح های تولید شده توسط کشورهای ناتو پیدا شد. ستیزه جویان همچنین در مخفیگاه حدود 45 کیلوگرم دارو ، که برخی از آنها از خارج از کشور آورده شده و 350 کیلوگرم مواد غذایی نگهداری می کردند.

سخنگوی گروه نیروهای مسلح روسیه افزود که از ابتدای سال تاکنون ، فعالیت جنگجویان  در منطقه به طرز چشمگیری افزایش یافته است. یکی از دلایل احتمالی نقل و انتقالات پنهانی آنها در منطقه کویری ، امکان پناه بردن به منطقه التنف است که تحت کنترل ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده و باندهای تابعه ارتش آزاد سابق سوریه قرار دارد.

سربازان سوریه و روسیه به طور منظم زرادخانه ها و انبارهای ستیزه جویان را در بسیاری از استان های سوریه ، به ویژه در سرزمین هایی که مدتها تحت کنترل تروریست ها بوده ، پیدا می کنند. ساکنان محلی نیز در یافتن آنها کمک می کنند.

از جمله در دسامبر سال گذشته ، 10 انبار اسلحه و مهمات به طور هم زمان در استان درعا و در استان ادلب - یک ستاد زیرزمینی ستیزه جویان که مواد منفجره در آن ذخیره شده بود - پیدا شد. این مخفیگاه ها با استفاده از مواد منفجره موجود در آنها منهدم شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала