نظر دانشمندان ایتالیایی در مورد واکسن روسی "اسپوتنیک وی"

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر نظر دانشمندان ایتالیایی در مورد واکسن روسی "اسپوتنیک وی"
نظر دانشمندان ایتالیایی در مورد واکسن روسی اسپوتنیک وی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اشتراک
موسسه بیماری های عفونی ایتالیا به نام لازارو اسپالانزانی Lazzaro Spallanzani)) نظر مثبتی در مورد واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس ارائه داده است.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور فرانچسکو وایا ، رئیس این موسسه پزشکی در برنامه شبکه اول تلویزیون دولتی "RAI" گفت: "میزان اثربخشی  این واکسن بیش از 92 درصد است و کاملاً بی خطر است." وی توضیح داد که چنین نتیجه گیری توسط دانشمندان بر اساس نتایج تحقیقات خود آنها در مورد واکسن روسی انجام شده است.

واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی به تولید مشترک واکسن روسی کرونا  در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی به تولید مشترک واکسن روسی کرونا در ایران

وایا افزود که ناین تیجه گیری به وزارت بهداشت ایتالیا منتقل شده و قرار است به ماریو دراگی،  رئیس دولت  ارائه شود. پروفسور وایا در عین حال تأكید كرد كه نتیجه گیری انجام شده منحصراً "ماهیت علمی و فنی" دارد. این استاد دانشگاه در پایان گفت: "اگر واکسن روسی موثر و بی خطر باشد ، باید در ایتالیا استفاده شود."

پیش از این ، اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپایی گفته بود که اروپا می خواهد قبل از صدور گواهینامه و شروع خرید واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا برای استفاده در اتحادیه اروپا، به مرغوبیت آن یقین پیدا کنند. به گفته وی ، آزمایشگاه روسیه باید درخواستی ارائه دهد و سپس نمایندگان سازمان های بهداشتی اروپا به تولید واکسن دسترسی پیدا کرده و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل می کنند.

این درخواست باید  توسط آژانس دارویی اروپا تأیید شود. در اوایل ماه فوریه ، آژانس دارویی اروپا اطلاع داد داد كه امکان تقدیم درخواست را داده است و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام كرد كه چنین درخواستی را ارسال كرده اما غرب هنوز آن را دریافت نكرده است.

واکسن روسی "اسپوتنیک وی" توسط مرکز تحقیقات ویروس شناسی گامالیا  تولید شده و اولین واکسن ثبت شده بر اساس آدنو ویروس انسانی در جهان است. در حال حاضر، این واکسن ساخت دانشمندان روسی در میان ده واکسن کاندیدا در لیست سازمان بهداشت جهانی است. در روسیه ، واکسیناسیون مردن علیه ویروس کرونا  از 5 دسامبر سال 2020 آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала