تاکید نماینده ایران در سازمان ملل بر توزیع عادلانه واکسن کرونا

© Photo / IRNAتاکید نماینده ایران در سازمان ملل بر توزیع عادلانه واکسن کرونا
تاکید نماینده ایران در سازمان ملل بر توزیع عادلانه واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اشتراک
نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار تولید کافی و توزیع عادلانه واکسن ویروس کرونا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل می‌گوید: لازمه پیروزی بر کرونا کمک به کشور‌های در حال توسعه، تولید کافی و توزیع عادلانه واکسن بین همه ملت‌ها و شهروندان و نیز رفع تحریم هاست.

فواخوان سازمان ملل برای ایجاد برنامه جهانی واکسیناسیون کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
فواخوان سازمان ملل برای ایجاد برنامه جهانی واکسیناسیون کرونا

مجید تخت روانچی، در سخنرانی چهارشنبه خود در نشست عالیرتبه شورای امنیت گفت: کرونا دشمن مشترک بشریت است و آن‌ها را فارغ از نژاد، مذهب و ملیت هدف قرار می‌دهد و برای مبارزه با آن، همکاری و همبستگی عملی همه ملت‌ها، یک ضرورت است.

نماینده دائم ایران با اشاره به امید‌های ایجاد شده برای مقابله با ویروس کرونا به وسیله تزریق واکسن گفت: باید تلاش‌های جهانی بر تولید انبوه و توزیع عادلانه واکسن کرونا متمرکز شود.

وی در عین حال از اینکه تاکنون میلیون‌ها نفر از شهروندان کشور‌های در حال توسعه واکسن زده‌اند در حالی که خیلی از کشور‌های در حال توسعه درگیر کرونا حتی به اندازه انگشتان دست نیز واکسن دریافت نکرده اند، انتقاد و اضافه کرد: تا موقعی که همه در مقابل این ویروس ایمن نگردند، هیچ کسی در هیچ جای جهان ایمن نیست، بویژه اینکه سرعت گسترش گونه‌های جدید کرونا بسیار بالاست.

تخت روانچی همچنین گفت: به موازات واکسیناسیون باید اقدامات دیگری برای کمک به کشور‌های در حال توسعه صورت گیرد که در صدر آن رفع فوری تحریم‌های یکجانبه و نیز محاصره‌های غیرانسانی در مناطقی نظیر یمن و غزه است.

وی تصریح کرد: دولت ایران به علت توقیف منابع مالی اش در خارج و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نتوانسته به گونه مناسبی برای جبران خسارات وارده به شرکت‌ها و بخش خصوصی در نتیجه گسترش کرونا کمک کند.

نماینده دائم ایران در پایان گفت: برای جلوگیری از عواقب شدیدتر کرونا، از جمله از بین رفتن پیشرفت‌های حاصله در زمینه مبارزه با فقر و تشدید نابرابری در داخل و بین کشورها، چاره‌ای جز موفقیت در مهار ویروس وجود ندارد و لازمه آن نیز افزایش همکاری‌های بین‌المللی، توزیع عادلانه واکسن در دنیا و لغو تحریم‌ها و محاصره‌های غیرانسانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала