آمریکا علت بروز بحران جدید جهانی

© AP Photo / LM Oteroقطع برق در تگزاس به دلیل سرمای شدید
قطع برق در تگزاس به دلیل سرمای شدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اشتراک
دنیا به دلیل سرمای شدید در تگزاس با بحران جدید نفتی روبرو می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ» به دلیل وضعیت بسیار نامساعد آب و هوایی در آمریکا،  تولید نفت در آمریکا به میزان 4 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که مساوی است با تقریبا 40 درصد میزان تولید.

بن لاکوک مدیر دوم تریدینگ نفتی « Trafigura Group» گفت:« دنیا به این امر که بازار با کمبود چه حجم نفت روبرو شده است اهمیت نداده است. اگر قبلا تصور می شد که توقف استخراج در آمریکا  بیش از دو – سه روز طول نخواهد کشید، حالا احتمال از سرگیری استخراج حتی تا آخر هفته خیلی کم است. روند کامل استخراج نیاز به هفته ها صرف وقت دارد».

افزایش تولید و بالا رفتن محسوس قیمت نفت ایران در ماه ژانویه + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
افزایش تولید و بالا رفتن محسوس قیمت نفت ایران در ماه ژانویه + جزئیات

سرما در تگزاس طی 30 سال گذشته رکورد زده است که نه تنها باعث توقف استخراج نفت، بلکه قطع شدن برق شده است.

در پی بروز موج سرمای شدید در ایالت تگزاس و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت پالایش نفت آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود طی ۱۳ ماه اخیر رسید. همچنین با قطع برق و اختلال در سیستم تصفیه آب، به ساکنان ۱۰۰ شهر این ایالت توصیه شده آب خوردن خود را بجوشانند.

با شدت گرفتن سرما در تگزاس لوله‌های انتقال گاز و توربین‌های بادی از کار افتاده و ۴۰ درصد ظرفیت شبکه توزیع برق در این ایالت کاهش یافته است. همین امر باعث شده برق بیش از دو میلیون ۷۰۰ هزار خانوار در این ایالت قطع شود.

​تا کنون بیش از ۲۰ نفر جان خود را در اثر موج جدید سرما از دست داده‌اند و مقامات گفته‌اند احتمالا افراد بیشتری کشته‌ شده‌اند اما اجساد آنها هنوز پیدا نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала