آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آخرین جزئیات منطقه زلزله زده در ایران
آخرین جزئیات منطقه زلزله زده در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اشتراک
دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران آخرین وضعیت منطقه زلزله زده مرز بین اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد حسن قوسیان، دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران در خصوص آخرین وضعیت زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شب گذشته در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:ئدیشب پس از وقوع زلزله در ساعت ٢٢:٠۵ بلافاصله در جمعیت هلال احمر ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و با توجه به اینکه بنده در برنامه بازدید استانی از فارس بودم از همین استان عملیات را هدایت می کردیم.

کهگیلویه و بویراحمد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
زلزله شدید یاسوج را لرزاند

وی با بیان اینکه پس از وقوع زمین لرزه شش استان به حالت آماده باش در آمدند، گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که زمین لرزه در مرز بین اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد رخ داده، بنابراین هر دو استان به سرعت وارد عملیات شدند. ٢٦ روستای استان اصفهان و ١٢١ روستا و شهر سی سخت نیز در کهگیلویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: شب گذشته بارانی و برفی بود و تقریبا حوالی ساعت یک بامداد ارزیابی استان اصفهان پایان یافت که در آن جا خسارت زیادی نداشتیم، چهار یا پنج نفر مصدوم شده بودند که اغلب به دلیل ترس و فرار از زلزله دچار صدمات شده بودند.  

دبیر کل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شهر سی سخت تحت تاثیر زمین لرزه قرار گرفته بود و ١٢١ شهر و روستا باید ارزیابی می شدند که ارزیابی آن ها تا ساعت سه بامداد به طول انجامید. در بعضی مناطق حدود ٢٠ تا ۴٠ درصد تخریب داشتیم که البته در بیشتر موارد دیوار حیاط ها دچار تخریب شده بود و شاهد ترک خوردگی دیواره ساختمان ها بودیم. مصدومان این منطقه ۴۴ نفر بودند که عمدتا به شکل سرپایی مرخص شدند.  

قوسیان در ادامه گفت: این زمین لرزه فوتی نداشت.  

دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه معاون امداد سازمان امداد و نجات و معاون پشتیبانی جمعیت هلال احمر شب گذشته عازم سی سخت شدند گفت: حضور این افراد نیز به فرایند امداد کمک کرد و به دستور ستاد مدیریت بحران دو اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۶۴ دستگاه چادر در دو سالن سرپوشیده تشکیل شد.  

وی افزود: ارزیابی ها حوالی ساعت سه یا چهار صبح به پایان رسید و مشخص بود که وضعیت نابسامان نیست اما شاهد تخریب دیوار های منازل بودیم.  

وی با بیان اینکه امروز نیز آمادگی کامل داریم گفت: شب گذشته از دو استان محموله چادر به سی سخت رسید. از یاسوج سه کامیون چادر رسیده است و آمادگی داریم که در روستاها زیر نظر دهیاری ها و در شهر زیر نظر مدیریت بحران در مواردی که خانه ها مورد سکونت نباشد چادر توزیع کنیم.  

وی ادامه داد: در اردوگاه های برپا شده مراجعه نداشتیم، البته قابل پیش بینی بود چرا که برخی از دیواره ها تخریب شده و در این شرایط مردم خانه خود را رها نمی‌کنند. اما چنانچه خانواده ها مراجعه کنند می توانند از این اردوگاه استفاده کنند.

وی در خصوص اینکه آیا پروتکل های مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محل نصب چادر ها رعایت شده است یا خیر گفت: در خصوص اسکان اضطراری فواصل را رعایت کردیم، یکی از بحث های عمده همین بود که باید تعداد بیشتری چادر استفاده می کردیم و به همین دلیل قرار شد چادر را در محلی توزیع کنیم که نیاز صد درصد وجود دارد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала