همایش اقتصادی اروپا و ایران فرصت واقعی برای تجارت است

CC BY 4.0 / IRNA / لوکا میرالیا مدیرکل بخش خاورمیانه موسسه آمبروزتی
لوکا میرالیا مدیرکل بخش خاورمیانه موسسه آمبروزتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
مدیرکل بخش خاورمیانه موسسه آمبروزتی بیان داشت: اتحادیه اروپا به لحاظ سیاسی تحریم ‌هایی یکجانبه علیه کشورها را تحمل نمی کند، این مساله به گفته او مغایر اصول حاکمیت کشورهاست و از این منظر تحریم ‌های آمریکا علیه ایران اصلا قابل قبول نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، لوکا میرالیا مدیرکل بخش خاورمیانه موسسه آمبروزتی، به عنوان یکی از طرف‌ های برگزار کننده همایش اقتصادی اروپا و ایران، روز چهارشنبه در لندن، چهار ویژگی را برای این همایش برشمرد که نخستین آن، پشت سر گذاشتن پیامدهای ناشی از بحران کروناست که به گفته وی، منجر به توقف بسیاری از همکاری های بین المللی در یک سال گذشته شده است.

اسحاق جهانگیری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
مشکلات ماندگار و بیماری‌های مزمن اقتصادی ایران

وی افزود که برگزاری این نشست نشان‌گر عبور از بن بست تجاری است که در یک سال گذشته تحمیل شده است.

وی حمایت مالی مرکز بین المللی تجارت اتحادیه اروپا، سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین حضور نمایندگان سیاسی وزارت امور خارجه ایران را از دیگر ویژگی های مهم این نشست عنوان کرد و افزود که این نشست همچنین شاهد مشارکت گسترده‌ کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلیس، سوئیس و ۱۵ کشور  جهان خواهد بود.

همایش اقتصادی اروپا و ایران که آذرماه گذشته بنا به دلایل سیاسی لغو شد، برای روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ بصورت مجازی برنامه ریزی شده است. بر اساس اعلام دبیر خانه همایش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و احتمالا جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخنرانان اصلی این نشست خواهند بود.

مدیرکل بخش خاورمیانه آمبروزتی می ‌گوید که چون این نشست سیاسی نیست و جنبه اقتصادی دارد مورد استقبال گسترده ‌ای قرار گرفته است. او در این باره توضیح داد که نخستین بار اواسط سال گذشته میلادی ایده برگزاری این نشست مطرح شد و آن زمان مشخص نبود که تحولات سیاسی در سطح بین ‌المللی به کدام سمت و سو خواهد رفت و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه خواهد شد. با این وجود به گفته او پیروزی جو بایدن در اراده برگزاری این نشست بی تاثیر نبوده است.

وی همچنین حمایت سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا از ایران را در برگزاری این نشست کلیدی دانست و گفت: ما می خواهیم برای شرکت‌ های کوچک و متوسط ایران فرصت واقعی تجاری ایجاد کنیم.

میرالیا حمایت و توسعه ظرفیت ‌های صادرات شرکت‌ های کوچک و متوسط ایرانی را از اهداف مهم برگزاری این نشست توصیف کرد و در این زمینه به برگزاری نشست‌ های اختصاصی در خصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌ های بخش ‌های صنعتی، کشاورزی، بخش ‌های خدماتی گردشگری و خدمات (ICT) اشاره کرد.

وی تصریح: ما در واقع در تلاش هستیم تا برای فعالان حوزه اقتصادی ایران موثر باشیم و به آن‌ها در زمینه توسعه مهارت ‌های لازم برای تقویت ظرفیت‌ های صادرات کمک کنیم.

میرالیا به تحریم‌ های آمریکا اشاره کرد و گفت: ما به شرکت های اروپایی نمی ‌گوییم که فارغ از این مشکلات با ایران کار کنید اما گمان می کنم که اتحادیه اروپا نهایت تلاش خود را صورت می ‌دهد تا زوایای تجارت با تهران را بهتر درک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала