پنتاگون تهدید ناتو از سوی روسیه را اعلام كرد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisپنتاگون تهدید ناتو از سوی روسیه را اعلام كرد
پنتاگون تهدید ناتو از سوی روسیه را اعلام كرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
مقام عالی رتبه ارتش ایالات متحده اظهار داشت: روسیه تهدیدی برای همه متحدان ناتو محسوب می شود، اما در عین حال واشنگتن انتظار دارد که در زمینه ای که علاقه متقابل وجود دارد با مسکو همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده اعلام كرده، كه قصد دارد تهدیدهای روسیه را در جلسه وزرای دفاع ناتو مورد بحث قرار دهد. به گفته سخنگوی ارتش آمریکا، واشنگتن قصد دارد در زمینه های مورد علاقه مشترک با مسکو همکاری کند.

وحشت آمریکا از نیروی دریایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
وحشت آمریکا از نیروی دریایی روسیه

به گفته این مقام عالی رتبه ارتش، نمایندگان ایالات متحده قصد دارند درباره موضوع روسیه در كنفرانس ویدیویی وزیران دفاع كه در آن لوید آستین رئیس پنتاگون شركت خواهد كرد، بحث كنند.

وی توضیح داد: اولین جلسه نشست وزرای دفاع در مورد اتحادیه، قدرت بازدارندگی و دفاع خواهد بود و من فكر می كنم كه این موضوع به طور جدایی ناپذیری با نحوه برداشت ما از روسیه ارتباط دارد، کاملاً واضح است که روسیه تهدیدی برای همه متحدان ناتو، از جمله ایالات متحده است؛ آنها برای رسیدن به اهداف خود از نیروی نظامی استفاده می کنند.

به گفته وی، ایالات متحده بارها شاهد نمونه هایی از چگونگی تلاش روسیه برای تضعیف امنیت و ثبات بوده است.

در همان زمان، او در واقع از پاسخ دادن به این سوال که چگونه مسکو دقیقاً از نظر وی، واشنگتن را تهدید می کند اجتناب کرد.

وی در عین حال تأکید کرد، که واشنگتن قصد دارد در زمینه های مورد علاقه متقابل با مسکو همکاری کند.

سخنگوی پنتاگون گفت: این دولت قبلاً روشن كرده است كه ما با روسیه برای پیشبرد منافع خود كار خواهیم كرد در حالی كه آنها را مسئول اقدامات بی پروا و تهاجمی خود می دانیم. بنابراین ما مشتاقانه منتظر بحث در مورد این موضوع با متحدان خود در این هفته هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала