واکنش ظریف به احتمال کاندیدا شدنش برای ریاست جمهوری

© AP Photo / Hadi Mizbanواکنش ظریف به احتمال کاندیدا شدنش برای ریاست جمهوری
واکنش ظریف به احتمال کاندیدا شدنش برای ریاست جمهوری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران نسبت به اخباری که درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری و انتشار لیست کابینه منسوب به او در فضای مجازی مطرح شده، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوری وی و نیز انتشار لیست کابینه منسوب به وی در فضای مجازی گفت: از محبتی که دوستان به من دارند متشکرم ولی جدیت لیست کابینه منسوب به من همان اندازه است که یک کابینه از شخصیتهای کارتونی در همین فضای مجازی منتشر شده بود.

واکنش ها به حضور رئیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
واکنش ها به حضور رئیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران

ظریف تاکید کرد: تصمیم من همان است که اعلام کرده بودم و نه دشمنی با خدا و نه مردم دارم اما هنوز تصمیم من همان است که اعلام کرده بودم.

 یادآور می شود جدود دو ماه و نیم پیش ظریف در پاسخ به این سوال که آیا کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود یا خیر گفته است:‌ «دیگر با چه زبانی باید بگویم که نمی آیم؟» من بارها گفته‌ام نه چنین قصدی دارم، و نه برای خودم چنین موقعیتی قائل بوده ‌ام.

ظریف در ادامه و در پاسخ به اصرار خبرنگار انتخاب برای احتمال کاندیداتوری درانتخابات ریاست‌جمهوری نیز می‌گوید: اجازه دهید تا زمانش برسد، البته این را به محکمی اینکه خودم به عنوان کاندیدا حضور پیدا نمی کنم، رد نمی‌کنم، ولی باید صبر کنیم. اصولا اعتقاد دارم که وزارت خارجه نباید وارد این حوزه شود.

وی در ادامه گفت که آقای روحانی در این زمینه با من هیچ‌گونه صحبتی نداشته است؛ ولی خیلی‌ها با من در این رابطه صحبت کرده‌اند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود که با وجود تمامی دشواری‌ها این آمادگی را دارم که وزیر امور خارجه دولت بعدی باشم. اما اعتقاد دارم وزیر امور خارجه باید با اجماع ملی کار کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала