تکذیب خبر ساخت "پایگاه جاسوسی" در داخل سفارت روسیه در ایرلند

© Sputnik / Maxim Blinovتکذیب خبر ساخت "پایگاه جاسوسی" در داخل سفارت روسیه در ایرلند
تکذیب خبر ساخت پایگاه جاسوسی در داخل سفارت روسیه در ایرلند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه خبر ساخت "پایگاه جاسوسی" در داخل سفارت روسیه در دوبلین را تکذیب کرده و اعلام نمود که در واقع چه چیزی در آنجا ساخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این در مطبوعات محلی گزارش هایی مبنی بر ساخت روسیه مبنی بر ایجاد "پایگاه جاسوسی" در داخل  سفارت خود در ایرلند منتشر شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد ادامه بازسازی مداوم مجموعه ساختمانها و تاسیسات نمایندگی دیپلماتیک روسیه در ایرلند طی مدت طولانی  که به تأخیر افتاده بود و به این دلیل ضرورت بهبود شرایط کار دیپلمات های روس به وجود آمده بود".

توضیحات زاخارووا درباره اخراج دیپلمات های اروپایی از روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
توضیحات زاخارووا درباره اخراج دیپلمات های اروپایی از روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: " عمارت کوچک مسکونی که اکنون سفارت خانه در آنجا است، بیش از یک قرن پیش ساخته شده و دیگر قادر به تأمین عملکرد عادی نمایندگی دیپلماتیک نیست".

سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه  در ادامه خاطرنشان ساخت :"روند هماهنگی اسناد ساخت و ساز با مقامات ایرلندی چندین سال به طول انجامید و جزئیات این پروژه برای کسی مخفی نبود. علاوه بر این ، پس از شروع کار ، نمایندگان وزارت خارجه ایرلند و رسانه های محلی این فرصت را داشتند که از تاسیسات بازدید کرده و همه چیز را با چشم خود ببینند".

آنها خاطرنشان کردند که این اولین مطلب  در رسانه های ایرلندی با "تلقین های جعلی کاملاً بی اساس" در مورد سفارت روسیه در دوبلین نبوده و محتوای خبر منتشره در نسخه ایرلندی روزنامه انگلیسی تایمز" به صراحت گواهی می دهد که چه کسانی در ورای  آن هستند. "

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می گوید: "ما مجبور هستیم اعلام کنیم که هنوز در ایرلند چنان نیروهایی با نفوذ هستند که در تلاش برای خوش خدمتی به اربابان ، منافع ملی کشور خود را فدا کرده و تز جعلی "خطر روسیه " برای امنیت ایرلند را مطرح می کنند".

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پایان متذکر شد: "ما امیدواریم که رهبری ایرلند به طور مستقل و با دقت به  پیشبرد روابط دوجانبه با روسیه مطابق با اولویت های خود و نه برای خوشایند مرکزیت سابق (انگلیس) برخورد کند چون   تا آنجا که قابل قضاوت است هنوز به دنبال تابع کردن سیاست دوبلین به منافع خود  می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала