بایدن: چین بهای رفتارش در قبال حقوق بشر را پرداخت می کند

© AP Photo / Andrew Harnikبایدن: چین بهای رفتارش در قبال حقوق بشر را پرداخت می کند
بایدن: چین بهای رفتارش در قبال حقوق بشر را پرداخت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
رئیس جمهوری آمریکا درباره عملکرد چین در رابطه با اقلیت مسلمان در منطقه سین‌ کیانگ گفت: چین بابت آنچه او "سوء رفتارهای حقوق بشری" خواند، بهایش را می پردازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، بابت اقلیت اویغورها در کمپ‌ های "بازآموزی" و دیگر مسائل حقوق بشری مورد انتقاد جهانی قرار گرفته است.

چین کاهش صادرات مواد با کاربرد نظامی به آمریکا را بازبینی می ‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
چین کاهش صادرات مواد با کاربرد نظامی به آمریکا را بازبینی می ‌کند

زمانی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، سه ‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی درباره این مساله در نشستی که از سی.‌ان.‌ان. پخش شد، تحت فشار قرار گرفت، درباره شی گفت: خب تبعاتی برای چین خواهد بود و او این را می‌ داند.

به گفته بایدن، ایالات متحده نقش جهانی خود را با حمایت از حقوق بشر دوباره نشان خواهد داد و با جامعه جهانی همکاری می ‌کند تا چین ملزم به حمایت از آنها شود.

بایدن در اولین سفر رسمی خود به یکی از ایالت‌ ها از زمان روی کار آمدن در ژانویه گفت: چین به سختی در تلاش است تا یک رهبر جهانی شود و آن لقب را بگیرد و اینکه بتواند اعتماد دیگر کشورها را جلب کند. تا وقتی آنها رفتارهایی دارند که مغایر با اساس حقوق بشر است، انجام چنین کاری برای آنها دشوار خواهد بود.

جو بایدن این ماه در تماس تلفنی دو ساعتی با رهبر چین تاکید کرد: اولویت آمریکا حفاظت از منطقه آزاد و باز هند پاسیفیک است؛ جایی که ایالات متحده و چین رقبای استراتژیک جدی هستند.

او همچنین درباره سیاست‌ های تجاری "قهری و ناعادلانه" و مسائل حقوقی نظیر سرکوب در هنگ‌ کنگ، کمپ‌ های سین ‌کیانگ و افزایش اقدامات موکدانه در آسیا از جمله در قبال تایوان که چین آن را برای خودش می‌ داند، ابراز نگرانی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала