مانور هوایی ناگهانی اسرائیل: آیا تل آویو آماده حمله به ایران است؟

© AFP 2023 / Jack Guesمانور هوایی ناگهانی اسرائیل: آیا تل آویو آماده حمله به ایران است؟
مانور هوایی ناگهانی اسرائیل: آیا تل آویو آماده حمله به ایران است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
برخی از رسانه های اسرائیلی هدف از مانور هوایی اسرائیل در مرزهای شمالی این کشور را حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران معرفی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، این پرتال خبری در گزارشی اعلام نمود که پیش از انتخابات اسرائیل، نتانیاهو ترجیح دهد بیش از هر چیز از تحمیل تنش بر اسرائیل پرهیز کند و در مدت زمان کوتاه باقی مانده بر مسائلی چون عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی و البته تزریق واکسن به شهروندان اسرائیلی و ... مانور دهد. در عین حال دیگر ترامپی در کار نیست که در سایه حمایت او و دریافت دسته گل هایی انتخاباتی بتواند به آینده سیاسی اش در منصب نخست وزیری مطمئن باشد.

پدافند هوایی سوریه، حملات اسرائیل را دفع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
پدافند هوایی سوریه، حملات اسرائیل را دفع کرد

البته سنتا نتانیاهو بر این باور است که در سایه تاکید بر خطرات ناشی از حضور جبهه مقاومت در کنار مرزهایش از یک سو و تاکید بر خطری اساسی به عنوان ایران برای موجودیت اسرائیل از دیگر سو می تواند بر حجم ارا در سبد انتخاباتی اش بی افزاید.
یکی از بحث های رایج این روزها در ایران متوجه فردی است که در ترور شهید فخری زاده عاملیت داشته است. اگرچه بحث ها درخصوص انتساب اداری او در جریان است اما نکته ای اساسی در این بحث ها محل تامل است و آن اینکه عاملان ترور شهید دقیقا مشخص شده اند و البته این بدان معناست که با شناخت عاملان ترور تردیدهای احتمالی درخصوص آمران این اقدام نیز کاملا برطرف شده است. جمع همه این مسائل یعنی آنکه در آستانه انتخابات اسرائیل نمی توان برای نتانیاهو دردناک تر از انتقام ایران از خون شهید هسته ای اش چیزی را تصورکرد. ایران به صراحت و با تاکید بر انتقام گیری از آمران و عاملان شهادت شهید فخری زاده تاکید کرده و بر آن مصمم است.
 واقعیت آن است که این روزها نه زمان نه امکانات و نه تحولات هیچ یک هیچ گونه همراهی با نتانیاهو در اجرای تهدیدات رسانه هایش علیه ایران ندارند و البته این تهدیدها و تحلیل ها حداکثر مصرفشان تا انتخابات 35 روز پیش رو است و احیانا بیشترین مخاطبینش آنانی هستند که بناست در انتخابات له یا علیه نتانیاهو رای دهند. مانورهایی ناگهانی از جنس انچه در دو روز اخیر صورت داده شد حداکثر لطفش آن است که احیانا احضار نتانیاهو به دادگاه، رکوردشکنی اسرائیل در ابتلا به کرونا ، بیکاری و آسیب دیدگی اسرائیل به ویژه در یک سال اخیر و ... را به حاشیه خواهد برد و توجهات داخلی را تا حدودی از واقعیت عریان داخل اسرائیل منحرف خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала