پیشنهاد وزیر بهداشت به روحانی برای کیفیت زندگی مردم ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران بیان داشت که ایران از جمله کشورهاییست که کیفیت زندگی در آن با مشکلات زیادی روبرو است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس سعید نمکی، وزیر بهداشت روز سه شنبه بیان داشت:‌ افزایش بهره‌روی تنها راه برون رفت از شرایط سختی است که بیشتر کشورها پیش رو دارند و باید به فکر انسان توسعه یافته باشیم که عامل بهره‌وری است.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها امید به زندگی افزایش داشته اما کیفیت زندگی پایین‌تر از حد مطلوب است و این نشان می‌دهد افزایش طول عمر همواره با بهره‌وری متناسب نیست.

وزیر بهداشت ضمن یادآوری این موضوع که متأسفانه ما جزو کشورهایی هستیم که در خصوص کیفیت زندگی مشکلات زیادی داریم، افزود: باید ببینیم در پژوهش‌های ما منابعی که صرف می‌شود همراه با بهره‌وری است، آ‌یا در نظام بهداشت و پیشگیری این موضوع با بهره‌وری همراه است؛ چراکه برون رفت از بحران اقتصادی کشور در همه عرصه‌ها، همراه با نگاه بهره‌ورانه به همه منابع کشور است.

ایران می‌خواهد تا پایان تابستان 70 درصد جمعیت کشور را واکسینه کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
ایران می‌خواهد تا پایان تابستان 70 درصد جمعیت کشور را واکسینه کند

نمکی گفت: اگر به بنده بگویند یک پیشنهاد به رئیس جمهور بدهید، بنده می‌گویم ابتدا باید یک معاونت بهره‌وری در ریاست جمهوری قرار دهند؛‌ چراکه ما از منابع بهره مناسب‌تری باید ببریم اما این کار را نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه در وزارت بهداشت، بیمارستان ته خط قرار دارد، تاکید کرد: این در حالی است که ما به اندازه سرچشمه بهره‌وری لازم را نداریم. تاوان کمبود نگاه بهره‌ورانه به بقیه بخش‌ها را باید در انتهای خط یعنی در بیمارستان بپردازیم.

وزیر بهداشت با بیان این که امسال سال بسیار سختی بوده و سالی به سختی امسال در قبل و بعد از انقلاب در رابطه با منابع نداشته‌ایم و ادامه داد: البته با در نظر گرفتن چنین شرایطی، این که درصد افزایش حقوق و مشوق‌ها در بهداشت و درمان موضوع مدیریت کرونا با توجه به این که یک میلیارد دلار کمتر از سال بدون کرونا ارز دریافت کرده‌ایم و توانسته‌ایم با همه مشکلات پاداش بازنشستگان سال‌های 94، 95 و کارانه پرستاران را به روز کنیم، ناشی از نگاه بهره‌وری و برنامه‌ریزی بوده و یک تفکر حساب‌گرانه موضوع را مدیریت کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала