تقویت سیستم ایمنی بدنی خود با این خوراکی های زمستانی

© Sputnik / Vladimir Pesnyaتقویت سیستم ایمنی بدنی خود با این خوراکی های زمستانی
تقویت سیستم ایمنی بدنی خود با این خوراکی های زمستانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
در زمستان کیوی، مرکبات و گندم سیاه که سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است را بیشتر مصرف کنید.

به گزارش اسپوتنیک، نوریا دیانوا متخصص گوارش و متخصص تغذیه در روسیه، در مورد پنج محصول اصلی که برای خوردن در زمستان و بهار نیاز اصلی بدن را تهیه می کنند، گزارشی تهیه کرده است.

در زمستان این سبزیجات را حتما میل کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
در زمستان این سبزیجات را حتما میل کنید

به گفته وی، دانه های کتان آسیاب شده باید در رژیم غذایی وجود داشته باشد. این متخصص تأكید كرد: "برای بسیاری از بیماران با مشكلات روده ای، دانه ها می توانند بدن را تامین نماید".

علاوه بر این، از ماه نوامبر تا می، کیوی، مرکبات و گندم سیاه که سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است را بیشتر مصرف کنید. از سبزیجات، باید هویج که بیشتر حاوی ویتامین آ است را بیشتر میل کنید. سبزیجات ریشه ای را می توان هم آب پز و هم تازه خورد و در زمستان خوردن سوپ سبزیجات غافل نشوید.

پیش از این در پرتال ایت دیس اعلام شده بود که رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و فاقد میوه ها و سبزیجات می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف کند. غذاهای فرآوری شده حاوی چربی اشباع، نمک یا قندهای افزوده هستند. 

کمبود خواب یا به طور کلی استراحت می تواند توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را کاهش دهد.

نوشیدنی های الکلی اثری منفی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. الکل می تواند فعالیت عادی سلول های ایمنی را مختل یا سرکوب کند.

سیگار کشیدن نه تنها به سیستم ایمنی بدن آسیب رسانده و توانایی آن برای مبارزه با بیماری را کاهش دهد، بلکه تعادل سیستم ایمنی بدن را بر هم می زند.

چاقی با التهاب مزمن در بدن ارتباط دارد. آدیپوسیتوکین ها توسط آدیپوز یا بافت چربی ترشح می شوند که می تواند فرآیندهای التهابی را تقویت کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала