حضور نیروی دریایی هند در رزمایش مرکب امنیت دریایی

© Photo / IRNAحسین خانزادی ، فرمانده نیروی دریایی ایران
حسین خانزادی ، فرمانده نیروی دریایی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
دستیابی به امنیت جمعی در سطح منطقه، هدف کلی رزمایش مرکب امنیت دریایی در منطقه شمال اقیانوس هند است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه هدف کلی رزمایش مرکب امنیت دریایی در منطقه شمال اقیانوس هند دستیابی به امنیت جمعی در سطح منطقه است. نیروی دریایی هند به این رزمایش ملحق می‌شود.

وی در ادامه افزود:« از سال گذشته سلسله رزمایش های امنیت دریایی که به شکل مرکب برگزار می شود، با شرکت کشورهای منطقه و جهان در دستور کار نیروی دریایی قرار گرفته است. در این نوبت که از امروز آغاز شده است، نیروی دریایی روسیه به محل رزمایش ملحق شده و نیروی دریایی هند هم در رزمایش مرکب امنیت دریایی حضور می‌یابد.

تبادل آتش توپخانه ای در رزمایش دریایی ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
تبادل آتش توپخانه ای در رزمایش دریایی ایران و روسیه

در سال گذشته نیروی دریایی چین که نیروی پر قدرتی است را در کنار نیروهای دریایی پرقدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران داشتیم. امسال با توجه به اینکه رزمایش با سال نو چین همزمان شده است، چینی ها اعلام کردند بعد از سال نو چینی به رزمایش اضافه خواهند شد.

هدف کلی رزمایش دستیابی به امنیت جمعی در سطح منطقه است که کمک کند امنیت شمال اقیانوس هند به این شکل که پایدار است به نفع ذی نفعان تداوم پیدا کند. ویژگی رزمایش امسال اضافه شدن نیروی دریایی هند به رزمایش است. هند یکی از نیروی‌های دریایی قدرتمند در منطقه است. حضور نیروی دریایی این کشور در رزمایش برای هند و ایران بسیار مهم است.

مجموعه تلاش‌هایی که در منطقه اقیانوس هند در حال شکل گیری است، نشان می دهد که کشورهای این منطقه به ویژه آن هایی که صاحب قدرت های دریایی هستند نسبت به گذشته همگرا تر می شوند که امنیت جمعی را به دست بیاوریم. مفهوم آن  این است که استکبار جهانی که تا امروز در منطقه یکه تازی می کرد باید متوجه بشود که منطقه را ترک کند. این منطقه صاحب دارد و نیروی دریایی تسلط کافی را برای برقراری امنیت منطقه دارد.  همه  این‌ها به معنای رشد و توسعه امنیت به نفع امنیت منطقه ای و تجارت جهانی خواهد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала