بازگشت ترامپ به عرصه سیاست

© AP Photo / Patrick Semanskyترامپ
ترامپ    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
دونالد ترامپ قصد دارد شرکت در زندگی سیاسی کشور را از سربگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «آسوشیتدپرس»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از شکست استیضاح در مجلس سنا، قصد دارد شرکت در زندگی سیاسی کشور را از سربگیرد.

اولین گام برای رئیس جمهور سابق آمریکا جهت دستیابی به هدف خود، مصاحبه با رسانه های دوست جمهوریخواهان خواهد بود. جیسون میللر دستیار ترامپ گفت:«در روزهای آینده، زیاد در باره او خواهید شنید».

ترامپ از بازگشتش به عرصه سیاست خبر داد و گفت: جنبش تاریخی، وطن‌پرستانه و زیبای آمریکا را دوباره با عظمت کنیم، تازه آغاز شده است. در ماه‌های پیش‌رو، چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن با شما دارم. ما کارهای بسیار زیادی پیش روی خود داریم و به زودی با دیدگاهی برای آینده روشن، درخشان و بدون محدودیت برای آمریکا، ظهور خواهیم کرد.

انگشت اتهامات امریکا به ایران برای حمله به سفارت امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
انگشت اتهامات امریکا به ایران برای حمله به سفارت امارات

بعد از اعلام رای مجلس سنا، ترامپ با صدور بیانیه‌ای ابتدا از سناتورهایی که به استیضاحش رأی منفی داده بودند، تشکر کرد و سپس به انتقاد از دموکرات‎‌ها پرداخت. او اعلام کرد دموکرات‌ها به دنبال سلب آزادی و زیر پا گذاشتن قانون بودند.

تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ در حالی که هفته‌ها از پایان ریاست جمهوری او می‌گذرد، تنها با هدف جلوگیری از بازگشت او به انتخابات ریاست جمهوری بود. در جلسه دومین استیضاح ترامپ که چندی پیش برگزار شد، ۴۳ رأی منفی (بی‌گناه) و ۵۷ رأی مثبت (گناهکار) به او داده شد. این در حالی بود که برای محکومیت ترامپ به رای حداقل دو سوم کرسی‌های سنا (۶۷ رأی مثبت) نیاز بود.

اتهامی که ترامپ بر اساس آن استیضاح شد، «تحریک به شورش» عنوان شد. به این معنا که ترامپ اقدام به تحریک هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه یعنی روز شمارش آراء کالج الکترال برای تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهور کرده بود.

اما آنچه نگرانی برای جامعه سیاسی آمریکا با شکست استیضاح ترامپ ایجاد شد، باز ماندن درها برای بازگشت او به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا در سال 2024 میلادی است. این مسئله‌ای که رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهار نظر بعد از اعلام نتیجه استیضاح بیان کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала