اعلام دیرهنگام چین در خصوص شیوع کرونا

© AP Photo / Dake Kangفاش شدن اعلام دیرهنگام چین در خصوص شیوع کرونا
فاش شدن اعلام دیرهنگام چین در خصوص شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
محققان سازمان جهانی بهداشت که منشا ویروس کرونا را مطالعه می کنند، اطلاعات مربوط به اعلام دیرهنگام همه گیری در چین را کشف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این کارشناسان که از ووهان، شهری که ویروس کرونا برای اولین بار در این مکان کشف شد، به این نتیجه رسیدند که انتشار این ویروس زودتر از اعلام مقامات چینی آغاز شده است.

شواهد جدیدی از نقش بازار ماهی فروشان ووهان چین در شیوع کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
شواهد جدیدی از نقش بازار ماهی فروشان ووهان چین در شیوع کرونا

پیتر بن امبارک، محقق اصلی سازمان جهانی بهداشت گفت؛ بیش از ده نوع ویروس در دسامبر 2019 در شهر ووهان شناسایی شده است. وی افزود: ویروس کرونا در ماه دسامبر به طور گسترده در ووهان منتشر شد كه كشف جدیدی است.

به گفته وی، دانشمندان چینی اطلاعات مربوط به 174 مورد آلودگی به ویروس کرونا را در دسامبر 2019 در ووهان ثبت کردند. از این تعداد 100 مورد با آزمایشات آزمایشگاهی و 74 مورد دیگر با تشخیص بالینی بر اساس علائم تأیید شده است.

امبارک خاطرنشان کرد: بیماری های ناشی از ویروس کرونا فقط در 15 درصد موارد شدید است. از اینرو وی این موضوع را رد نکرد که در ابتدای همه گیری، همه موارد شناسایی نشده است. تعداد کل آنها در ماه دسامبر می تواند بیش از یک هزار نفر باشد.

شایان ذکر است که برخی از کارشناسان این مأموریت بین المللی گفته بودند که مقامات چینی از ارائه آمارهای اولیه در مورد موارد اولیه عفونت ویروس کرونا در این کشور به کارشناسان سازمان جهانی بهداشت خودداری کردند. دومینیک دویر، دانشمند استرالیایی گفت؛ پکن فقط چند نمونه را به متخصصان نشان داده است.

پیش از آن کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نسبت به زمان شروع شیوع ویروس کرونا تردید داشتند. آنها معتقدند این ویروس ممکن است قبل از دسامبر 2019، هنگامی که رسماً اعلام شد، در چین شروع به گسترش کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала