آلمان امکان استفاده از اسپوتنیک وی را ارزیابی کرد

© Sputnik / Aerolíneas Argentinas Airlines  /  مراجعه به بانک تصاویر آلمان امکان استفاده از اسپوتنیک وی را ارزیابی کرد
آلمان امکان استفاده از اسپوتنیک وی را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
آلمان شرایط استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک وی در آلمان را ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، استفان سایبرت سخنگوی دولت آلمان در نشست خبری در برلین گفت، پس از تأیید آژانس پزشکی اروپا و کمیسیون اروپا، واکسن ویروس کرونا اسپوتنیک وی روسیه می تواند در آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: "دولت آلمان همیشه معتقد بوده است که ایمنی و اثربخشی  واکسن مهم است، فارغ از اینکه در كدام آزمایشگاه ایجاد شده باشد. "

وی افزود: " اگر واكسن روسی ... به این طریق پیش برود و تمام اسنادی را كه اثبات ایمنی آن است را ارائه دهد، می توان از آن در آلمان و سایر كشورهای اتحادیه اروپا استفاده كرد."

مجله علمی لانست پیش از این نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی اسپوتنیک وی  را منتشر کرد و کارآیی و ایمنی بالای آن را تأیید کرد. در طی آزمایشات بالینی مرحله III ، اسپوتنیک وی میزان بالایی از اثربخشی و ایمنی را نشان داد - اثر واکسن 91.6٪ بود. این واکسن محافظت کاملی در برابر موارد شدید عفونت ویروس کرونا دارد.

استفاده از واکسن اسپوتنیک وی در بیش از 20 کشور جهان تایید شده است: روسیه، ایران، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری صرب بوسنی، میانمار و لبنان.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала