معاون رئیس جمهور آمریکا تهدید شد

© AP Photo / Andrew Harnikمعاون رئیس جمهور آمریکا تهدید شد
معاون رئیس جمهور آمریکا تهدید شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
سناتور جمهوریخواه آمریکا، معاون رئیس جمهور این کشور را تهدید به استیضاح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور لیندسی گراهام، از چهره‌های سرشناس حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز به "کامالا هریس" معاون رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که چنانچه جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ اکثریت کرسی‌ها را در مجلس نمایندگان بدست آورند، او به احتمال زیاد استیضاح می‌شود.

ترامپ بار دیگر به کامالا هریس تاخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2020
ترامپ بار دیگر به کامالا هریس تاخت

لیندسی گراهام پیش از این نیز مدعی شده بود که حمایت بی قید و شرط هریس از جنبش «جان سیاهپوستان ارزشمند است» به فراخوان‌های ترامپ پس از انتخابات سوم نوامبر شباهت دارد.

این سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی با اشاره به پشتیبانی کامالا هریس از تظاهرات حامیان جنبش مذکور که ماه مه گذشته در پی اعتراض به قتل "جورج فلوید" مرد سیاهپوست آفریقایی تبار به دست مأموران پلیس سفیدپوست به راه افتاد، مدعی شد: اگر شما این مدل را بکار می‌برید، نمی دانم در صورت کنترل جمهوریخواهان بر مجلس نمایندگان کامالا هریس چگونه استیضاح می‌شود، چون او واقعاً شورشیان را از مهلکه نجات داد.

گفتنی است که پیش از جلسه استیضاح ترامپ در ۱۳ فوریه در سنا، سناتور گراهام روند استیضاح ترامپ را به دلیل به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری وی مغایر با قانون اساسی آمریکا خواند.

وی همچنین در تلاش برای موجه جلوه دادن اظهارات تحریک آمیز ترامپ در روز ششم ژانویه که به یورش شورشیان به ساختمان کنگره و مرگ ۶ تن انجامید، گفت که این اظهارات تحت لوای قانون آزادی بیان که در اصلاحیه نخست قانون اساسی ذکر شده، قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала