گزارش و تحلیل

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ میلادی

© Sputnikرزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ میلادی
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ میلادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ از روز 16 فوریه 2021 (سه شنبه) در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروی دریایی  ایران و روسیه از روز 16 فوریه، در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.در این رزمایش علاوه بر یگان های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران، یگان های شناور روسیه متشکل از ناوشک  Stoiky، ناو لجستیکی KoLa و یک   فروند بالگرد حضور دارند.

سپاه بدنبال پررنگ کردن حضور خود در اقیانوس هند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2020
سپاه بدنبال پررنگ کردن حضور خود در اقیانوس هند است

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ با شعار " همکاری جمعی در دریا برای امنیت تجارت دریایی" و در منطقه ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر و با پیام صلح و دوستی برگزار می شود.هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور است. این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.

همچنین تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیر اندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала