انگشت اتهامات امریکا به ایران برای حمله به سفارت امارات

CC BY 2.0 / Neiljs / Addis Ababa, Ethiopiaانگشت اتهامات امریکا به ایران برای حمله به سفارت امارات
انگشت اتهامات امریکا به ایران برای حمله به سفارت امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
به گفته رسانه ها، سازمان اطلاعات آمریكا ایران را متهم كرده كه قصد حمله به سفارت امارات در اتیوپی را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دریادار هیدی برگ رئیس اطلاعات فرماندهی آمریکا در آفریقا (افریکام)، گزارش داد: سرویس های اطلاعاتی آمریکا مقامات ایرانی را به تهیه حمله تروریستی به سفارت امارات در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی متهم می کنند.

مک‌فارلند: ترامپ قصد داشت بشار اسد را ترور کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
مک‌فارلند: ترامپ قصد داشت بشار اسد را ترور کند

در اوایل ماه فوریه، گزارش شد که سرویس اطلاعات و امنیت ملی اتیوپی (NISS) ۱۵ نفر را به ظن طراحی نقشه تروریستی علیه سفارت امارات در آدیس آبابا دستگیر کرده اند.

اشاره شد که توطئه گران با تروریست های خارجی همکاری کرده و دستورات احمد اسماعیل را که در سوئد زندگی می کرده، اجرا کردند، وی همچنین توسط سرویس های ویژه سوئد بازداشت شد.

هایدی برگ با استناد به منابع موجود در سرویس های اطلاعاتی غربی گفت: سلول آدیس آبابا در حال آماده سازی برای حمله تروریستی به رهبری ایران است.

به گفته این روزنامه، مقامات آمریكایی و اسرائیلی بر این باورند كه حمله ناموفق به سفارت امارات متحده عربی می تواند بخشی از یک برنامه گسترده ایرانی برای یافتن آسیب پذیرترین كشورهای آفریقایی باشد، جایی كه می تواند از اسرائیل برای قتل محسن فخری زاده فیزیكدان هسته ای "انتقام" بگیرد و از ایالات متحده برای قتل قاسم سلیمانی سردار ایرانی؛ طرف ایرانی اتهامات آمریکا را رد می کند.

سخنگوی سفارت ایران در آدیس آبابا اظهار داشت: این سخنان بی اساس است که توسط رسانه های سخت گیر تحت تأثیر رژیم صهیونیستی بیان می شود. نه اتیوپی و نه امارات چیزی در مورد مداخله ایران در چنین حوادثی اعلام نکرده اند.

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر توافق نامه ای برای عادی سازی روابط با اسرائیل امضا کردند. مراسم امضای این اسناد از زمان توافق با میانجیگری فعال ایالات متحده در کاخ سفید برگزار شد.

پیش از آن، علی خامنه ای رهبر ایران، پیمان امارات با اسرائیل را "خیانت به جهان اسلام، کشورهای عربی، کشورهای منطقه و فلسطین" توسط امارات خوانده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала