استقبال ایران از تلاش قطر برای احیای برجام

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اشتراک
سعید خطیب زاده در نشست خبری روز دوشنبه در کنفرانس خبری در خصوص استقبال تهران از تلاش قطر برای احیای برجام میان ایران و آمریکا گفت.

وی درباره تلاش قطر برای احیای برجام میان ایران و آمریکا هم بیان کرد: از این کمک‌ها استقبال می‌کنیم. قطر میان دوستان و همکاران منطقه‌ای ایران قرار دارد. رایزنی‌های نزدیکی میان ایران و قطر در سطوح مختلف در جریان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه "از هر کمکی برای کاهش تنش‌ها استقبال می‌کنیم ولی اجرای تعهدات آمریکا نیازمند پیام بردن نیست"، یادآور شد: این کشور به‌راحتی می‌تواند این کار را بکند. تأسف اینجاست که دولت کنونی شریک دولت قبلی در نقض تعهدات شده است که این مسیر سازنده‌ای نیست و باید متوقف شود.

قطر از  تماس های خود با ایران و آمریکا برای احیای برجام خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
قطر از تماس های خود با ایران و آمریکا برای احیای برجام خبر داد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن خوش آمدگویی و تبریک موفقیت های اخیر قطر در پایان بخشیدن به محاصره این کشور، اهمیت روابط دو جانبه با قطر از دیدگاه دولت و ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌ها در حوزه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار آمادگی دوحه برای گسترش روابط دوجانبه در همه سطوح از جمله حوزه های اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با قدردانی از تمامی کمک هایی که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران محاصره قطر انجام داده است، این سفر را در راستای گسترش روابط دوجانبه و در چارچوب رایزنی های منظم میان دو طرف دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала