نواک: بیش از ۹۵٪ پروژه نورد استریم-۲ ساخته شده است

© Sputnik / Sergey Guneevنواک: بیش از ۹۵٪ پروژه نورد استریم-۲ ساخته شده است
نواک: بیش از ۹۵٪ پروژه نورد استریم-۲ ساخته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
اشتراک
معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد که خط لوله انتقال گاز علی رغم تلاش های ایالات متحده برای به تأخیر انداختن روند کار، تکمیل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه، روز یکشنبه در مصاحبه ای در کانال تلویزیونی "روسیه-۱" اظهار داشت: بیش از ۹۵٪ خط لوله اصلی گاز پروژه "نورد استریم-۲" تکمیل شده است.

نشریه آلمانی از آغاز دوباره دوستی بین روسیه و آلمان خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
نشریه آلمانی از آغاز دوباره دوستی بین روسیه و آلمان خبر داد

نورد استریم-۲ یک پروژه تجاری است که در درجه اول توسط شرکت های خارجی علاقه مند به تأمین گاز از روسیه اجرا می شود. شرکت گازپروم یک سرمایه گذاری مشترک ایجاد کرده است که عملاً بیش از ۹۵ درصد این پروژه را اجرا کرده است.

وی گفت: کشورهای اروپایی، شرکت های اروپایی به آن علاقه مند هستند. ما اطمینان داریم که علی رغم رویکردهای مخربی که از ایالات متحده آمریکا مشاهده می کنیم، که البته به نوبه خود اجرای این پروژه را به تأخیر می اندازد، این پروژه تکمیل خواهد شد.

به گفته نواک، این پروژه کاملاً با قوانین اروپا سازگار است. شرکای آمریکایی که می خواهند گاز طبیعی مایع خود را به اروپا برسانند، می دانند چنین رقابتی وجود دارد، یعنی در واقع، اینها روش های غیر بازاری رقابت هستند.

نواک افزود: و اگر ما در مورد قانونگذاری و جنبه حقوقی موضوع صحبت کنیم، این پروژه کاملا قانونی است، تمام الزامات قوانین اروپا را برآورده می کند، بنابراین کشورهایی که در آن شرکت می کنند علاقه مند به اجرای این پروژه هستند.

نواک اطمینان دارد که پس از اتمام ساخت، خط لوله بیکار نخواهد ماند، زیرا شرکای اروپایی علاقه مند به پمپاژ گاز از طریق آن هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала