پارلمان انگلیس خواستار محرومیت روسیه و چین در زمینه تجهیزات دفاعی شد

© Flickr / Javier Díaz Barreraپارلمان انگلیس خواستار محرومیت روسیه و چین در زمینه تجهیزات دفاعی شد
پارلمان انگلیس خواستار محرومیت روسیه و چین در زمینه تجهیزات دفاعی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2021
اشتراک
پارلمان انگلیس با طبقه بندی روسیه و چین به عنوان کشورهای با روابط خصمانه، خواستار عدم دسترسی آنها برای سرمایه گذاری در بخش دفاعی انگلیس شد.

به گزارش اسپوتنیک، ایندیپندنت روز یکشنبه با استناد به کمیته دفاعی پارلمان عوام انگلستان گزارش داد، فدراسیون روسیه و چین نمی توانند در هیچ یک از زنجیره های تأمین بخش دفاعی انگلیس مشارکت کنند یا در آن سرمایه گذاری کنند.

این روزنامه به نقل از رئیس کمیته، ریچارد دراکس نوشت: "سرمایه گذاری در کانال‌های تأمین تجهیزات دفاعی از سوی همه کشورها، از جمله روسیه و چین که در لیست تایید شده نیستند، ممنوع است."

جمهوری چچن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2020
تحریم های جدید آمریکا و انگلیس علیه روسیه

وی توضیح داد: "ما نمی توانیم به اصل عدم مداخله دولت در اقتصاد در رابطه با امنیت و حاكمیت خود پایبند باشیم."

در همین حال، طبق گزارش کمیته، سرمایه گذاری خارجی به طور گسترده در بخش دفاعی انگلستان انجام می شود. با توجه به این موضوع، کمیته از وزارت دفاع خواست که لیستی از کشورهای دوست را که سرمایه گذاری آنها قابل قبول و مطلوب است منتشر کند و کشورهای خارج از این لیست، به ویژه چین و روسیه، باید از سرمایه گذاری منع شوند.

در این سند آمده است: "سرمایه گذاری کشورهایی مانند روسیه که مرتباً علیه انگلستان یا متحدانش جاسوسی می کنند، باید به عنوان خصمانه طبقه بندی شود."

در این زمینه، کمیته دریافت که در سالهای اخیر، شرکتهای چینی 9 شرکت فعال در بخش دفاعی انگلستان را از جمله شرکتهایی که در زمینه تولید الکترونیک برای بمب افکنهای جنگنده F-35 فعالیت می کنند، به دست آورده اند.

در این گزارش همچنین آمده است: "كشورهایی كه به طور مستمر درگیر سرقت مالكیت معنوی هستند و به طور منظم با ارزش های پادشاهی انگلستان مغایرت دارند، مانند چین تحت حزب كمونیست، باید خصمانه قلمداد شوند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала